חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ללמוד מהמאסטר: כך מרוויחים בעלי עסקים מלחקות את סטיב ג'ובס

סטיב ג'ובס שינה את העולם. הוא שינה את הדרך בה אנשים צורכים טכנולוגיה, מוסיקה, בידור ותקשורת. אולם בנוסף לכל אלה, ג'ובס שינה גם את הצורה בה אנשים מציגים רעיונות. עד היום, ישנם מנכ"לים ונשיאי חברות שמחקים את הדרך המיוחדת של ג'ובס להציג מוצר חדש ומתברר שגם להם זה עובד בדיוק כפי שזה עבד לו. 

אחד הלקחים החשובים ביותר שג'ובס השאיר ליזמים הוא: "השקיעו במסר. אם לא תאמינו במוצר שלכם, אף אחד אחר לא יאמין בו". מנהלים רבים אימצו את המסר והם עושים בו שימוש בכל פעם שהם מתייצבים מול משקיעים או לקוחות פוטנציאלים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כך למשל ג'ו מוסד, בכיר בחברה המציעה טכנולוגיה חדשנית לתיעוד שיחות למוקדי חירום, השתמש בשיטת הפרזנטציה של ג'ובס בפגישה עם לקוחות פוטנציאלים. הלקוח היה מוסד אבטחה שבדרך כלל מוציא מכרזים עבור כל שירות בו הוא מעוניין. השוק בו פועלת חברתו של מוסד הוא תחרותי מאוד. ישנן עוד 15 חברות מתחרות, חלקן נחשבות למובילות טכנולוגיות. 

האמין בפשטות, סטיב ג'ובס | צילום: רויטרס

הפרויקט המדובר היה שווה 400 אלף דולר, הרבה יותר מכל עסקה שסגר מוסד עד לאותה עת. לדברי מוסד, החברה שלו זכתה במכרז בזכות היכולות הרטוריות והפרזנטציה המרשימה שהציג ללקוח. לפני הצגת המוצר, מוסד קרא את הספר "הפרזנציה – סודותיו של סטיב ג'ובס והבין כי עיו לשנות את המצגת שהכין.

מוסד למד שיש להציג את תכונותיו של המוצר כיתרונות ברורים עבור הלקוח. לאחר קריאת הספר, הוא ערך תחקיר חדש על השוק ועל הלקוח הספציפי והתאים את הפרזנטציה אליו על פי הטיפים שלמד מג'ובס. מאז אותה הרצאה, מוסד נוהג להציג כל מוצר בדרך זו והוא גם לימד את אנשי המכירות של החברה לעשות כן. 

שיטת המכירה של ג'ובס, אותה אימץ מוסד עובדת משום שהיא דוגלת בפשטות כדרך מתוחכמת ביותר. על פי השיטה, גם את הטכנולוגיה המורכבת ביותר יש לתאר כסיפור פשוט. בספרו כתב ג'ובס: "הדרך בה אפל מנוהלת, עיצוב המוצרים ואפילו הפרסום, הכל מבוסס על סיפור פשוט, הכי פשוט שאפשר". 

ג'ונתן אייב, המעצב הראשי של אפל, אותו כינה פעם ג'ובס, "השותף הרוחני שלי", אמר זאת כך: "אנחנו מתמקדים בפיתוח פתרונות פשוטים כי כך המוח האנושי עובד. אנשים קולטים רק דברים ברורים". בהתאם למנטרה זו הכין ג'ובס את הפרזנטציות שלו. במקום להוסיף פיצ'רים הוא מחק, ועל ידי כך הוא יצר מסר ברור ומשכנע יותר. 

ג'ובס לימד אותנו שרעיונות גדולים יכולים לשנות את העולם. הוא הראה לנו שפישוט של המוצר ושל הפרזנטציה שלו, תהפוך אותו להרבה יותר כדאית, גם לחברה וגם ללקוח. העיצוב הפשוט של מכשירי אפל הביא לכך שהם הפכו לאטרקטיביים עבור כל אחד בכל גיל ועל ההשקות ההיסטוריות בהם הציג ג'ובס את המוצרים המהפכניים עוד ידברו במשך שנים רבות. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן