Forbes Israel Logo
אינסטגרם. ילדים. פייסבוק. צילום: shutterstock
אינסטגרם. ילדים. פייסבוק. צילום: shutterstock

למבוגרים בלבד: דרישה מפייסבוק לחדול מפיתוח אפליקציית אינסטגרם לילדים

עורכי דין בארה"ב פנו למארק צוקרברג בבקשה חריגה לחדול מפיתוח גרסת אינסטגרם לגילאים צעירים יותר. ברשת החברתית הגיבו בביטול: "ילדים ממילא משתמשים באינטרנט"

מחשש מפני ההשפעות המזיקות של המדיה החברתית על ילדים, עורכי דין מ-44 מדינות בארה"ב פנו אל פייסבוק בדרישה שתעצור את תוכניותיה לפיתוח אפליקציית אינסטגרם עבור ילדים מתחת לגיל 13. מסמכים פנימיים שהודלפו בחודש מרץ האחרון הצביעו על תוכניות החברה לפיתוח השירות בגרסה לילדים.

במכתב שנשלח לאחרונה למארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, צוטטו דיווחים חדשותיים וממצאי מחקרים המראים כי לרשתות החברתיות, ולאינסטגרם במיוחד, ישנה השפעה שלילית על מצבם הנפשי של ילדים, כולל פיתוח הערכה עצמית נמוכה ויצירה של תחושות אובדניות.

ילדים צעירים "אינם מצוידים בכלים לטיפול במגוון האתגרים הכרוכים בהחזקת חשבון אינסטגרם", נכתב במכתב.

עדיפות לבטיחות ולפרטיות הילדים

מדוברות פייסבוק נמסר בתגובה כי החברה "רק החלה לבחון פיתוח של גרסת אינסטגרם לילדים", והתחייבה שלא להציג מודעות בפלטפורמות שהיא מפתחת עבור ילדים צעירים.

מנכ"ל פייסבוק צוקרברג. החברה התחייבה שלא להציג מודעות בפלטפורמות לילדים צעירים. צילום: shutterstock
מנכ"ל פייסבוק צוקרברג. החברה התחייבה שלא להציג מודעות בפלטפורמות לילדים צעירים. צילום: shutterstock

″אנו מתחייבים כי כל חוויה שניצור חייבת לתת עדיפות לבטיחותם ולפרטיותם של ילדים, ונתייעץ עם מומחים להתפתחות, לבטיחות ילדים, מומחים לבריאות הנפש ותומכי פרטיות כדי ליידע אותם על תוכניותינו. אנו מצפים גם לעבוד עם מחוקקים ורגולטורים בנושא".

"ילדים כבר משתמשים באינטרנט", נכתב בתגובה מטעם פייסבוק. "אנו רוצים לשפר את המצב הזה על ידי יצירת חוויות המעניקות להורים נראות ושליטה על מה שעושים ילדיהם ברשת. אנו מפתחים חוויות כאלה בהתייעצות עם מומחים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.