Forbes Israel Logo

למלא את החלל: חללי העבודה הטובים בישראל

כשניגשנו לכתוב את דירוג חללי העבודה המשותפים לא תארנו לעצמנו שהתחום נמצא בתנופה כל כך גדולה. בישראל קיימים כיום מאות מתחמים, ורבים נוספים בהקמה המתחמים בפריפריה הוקמו רובם על ידי הרשויות המקומיות ונועדו לפתח את קהילת היזמות המקומית, כמו In־Vent שהוקם על ידי רשות הצעירים של עיריית חיפה, the hill שהוקם על ידי עיריית גבעת שמואל, Rishon startup ששייך לעיריית ראשון לציון ו־hubanana שהוקם על ידי עיריית רעננה.

לצד אלה קיימים גם חללים המתמקדים במקצועות או תחומים מסויימים. טראפיק לורדס ברמת גן למשל מתמקד בחברות שיווק דיגיטלי, Olympia zone בקרית עתידים משמש בית לחברות שעוסקות בחדשנות בספורט ומתחם אגם בהרצליה מציע חלל עבודה משותף לעצמאיים מתחום האדריכלות והעיצוב. אלה, כאמור, רק כמה דוגמאות מתוך מבחר הולך וגדל של חללים, שלכל אחד מהם הגימיק או הייחודיות הספציפית שלו.

הכתבה מופיעה בגיליון "הכי טובים 2017" של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

ובכל זאת, מתוך המבחר העצום אפשר לסמן קבוצה של חללי עבודה בולטים במיוחד – אלה הם בדרך כלל החללים הוותיקים והגדולים יותר, אך אליהם מצטרפים כמה מתחרים חדשים ואיכותיים לא פחות. מתוך עשרות חללי עבודה שנבחנו, בחרנו את עשרת הטובים ביותר. הדירוג מתבסס בעיקרו על ההיצע והערך המוסף שנותן כל חלל. הרשימה לא כוללת בתוכה מתחמים שמיועדים למקצועות ספציפיים או דורשים ראיון מיון.

בנוסף, נלקחו בחשבון פרמטרים כמו מיקום, זמינות ודרכי ההגעה, המראה הכללי, האווירה ורמת השירותים שמציע המקום. כאן המקום לציין כי למרות קהילת ההייטק הפעילה בבאר שבע, חיפה וירושלים למשל, אין ספק כי תל אביב היא המרכז גם בהקשר זה. היא מובילה בפער ניכר, הן מבחינת ההיצע והן מבחינת הרמה.

Mixer

Mixer נפתח רק בתחילת השנה והוא כבר סגור למצטרפים חדשים ומחזיק ברשימת המתנה ארוכה. המתחם משתרע על פני 2,300 מ"ר בשתי קומות במרכז הירידים, ואם ברגע הראשון המיקום נשמע מרתיע, צריך רק לזכור שהמתחם נמצא במרחק הליכה מתחנת הרכבת ומשכירי המשרדים זכאים לחנייה חינם.

גם מבחינת נטוורקינג Mixer נמצאים צעד אחד קדימה: המתחם מציע Happy Hour שמפגישה בין השוכרים ומנהלי הקהילה במקום משדכים בין קרנות הון סיכון לסטארט־אפיסטים שיושבים במתחם. המקום מיועד בעיקר לעסקים שכבר נמצאים בשלבים מתקדמים, ובין השוכרים במתחם ניתן למצוא בין השאר את NVIDIA, חברת הענק האמריקאית המייצרת מיקרו־שבבים וכרטיסי מסך מתקדמים, ו־i3 Equity Partners, קרן המשקיעה בסטארט־אפים בתחום ה־IoT בשלבים מוקדמים. בקומה השנייה של המתחם ממוקם טרקלין עסקים המשמש לאירועים עסקיים אקסקלוסיביים ומיועד למנויי הטרקלין.

חלל משותף עולה 1,200 שקל ומחירו של משרד פרטי עומד על 2,390 שקלים. המתחם כולל מגוון פינות ישיבה לעובדים ומספר מטבחים. בנוסף לשף שמגיע פעם בשבוע ומבשל לעובדי המתחם במקום, מגיעים גם נציגים מבתי קפה ורשתות מזון ומציעים את מרכולתם למכירה.

חלל Mixer | צילום: יח"צ

Wework

Wework, חלוצת התחום, הפכה לשם נרדף לחללי עבודה, ולמרות המתחרים הרבים שקמו לה, היא עדיין שומרת על מעמדה כרשת המובילה בישראל. ל־Wework ארבעה סניפים בתל אביב, סניף אחד בבאר שבע, אחד בהרצליה ובקרוב צפוי להיפתח גם סניף בחיפה. מחירי החללים משתנים בהתאם לסניף.

מחירה של עמדה בחלל המשותף בבאר שבע נע בין 600 ל־750 שקל, תלוי אם מדובר בעמדה קבועה או על בסיס מקום פנוי, ומשרד עולה 1,600 שקל. בסניף בהרצליה המחירים גבוהים יותר ונעים בין 1,000 ל־1,350 שקל לעמדה בחלל המשותף, או 2,250 שקל למשרד. מבין הסניפים בתל אביב, סניף "הזרם" בדרום העיר הוא הזול ביותר, כשמחירה של עמדה בחלל המשותף בו עומד על 650־950 שקל, ומחירו של משרד הוא 1,620 שקל. הסניף בשרונה הוא היקר ביותר עם 1,000־1,600 שקל לעמדה בחלל המשותף, ו־2,200 שקל למשרד.

בסניפי אבן גבירול ודובנוב, הנמצאים במרחק הליכה האחד מהשני, עמדה חמה בחלל המשותף תעלה 1000 שקל, 1,400 שקל לעמדה קבועה בדובנוב ו־1,600 לעמדה קבועה באבן גבירול. לעומת זאת, מחירו של משרד פרטי עומד על פער גדול בין שני הסניפים, ועולה בדובנוב 2,300 שקל לעומת 1,900 שקל באבן גבירול.

מעבר למיקומם המרכזי של הסניפים, היתרון העיקרי של Wework הוא בקהילה שהיא יוצרת וזו גם הסיבה לכך שעבור רוב השמות הגדולים Wework הוא הכתובת הראשונה. מנהלי הקהילות בסניפים שמים דגש רב על הנטוורקינג ויוצרים את הקישור בין העובדים במקום. מעבר לכך, היותה חברה בינלאומית מאפשרת לחברים גישה אל יותר ממאה לוקיישנים הפזורים ברחבי העולם.

חלל Wework בדובנוב | צילום: יח"צ

מיינדספייס

שני הסניפים של מיינדספייס ממוקמים בליבו של האקו־סיסטם התל אביבי – האחד בבניין הבורסה לשעבר, ברחוב אחד העם, והשני לא הרחק משם על שדרות רוטשילד. החברה הישראלית, שהוקמה ב־2014 על ידי דן זכאי ויותם אלרואי, מחזיקה כיום 13 מתחמי עבודה ברחבי העולם, בנוסף לשניים שבתל אביב, ובקרוב צפוי להיפתח סניף נוסף בהרצליה.

נקודת החוזק של הרשת הוא העיצוב, שמאופיין בסגנון ייחודי ובהקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. אם האווירה והמראה הכללי חשובים לכם, זה המקום עבורכם. עמדה בחלל המשותף תעלה 1,650 שקל ומחירו של משרד פרטי מתחיל ב־2,500 שקל ליחיד.
המשרדים פתוחים 24/7 ובמקום מתקיימים אירועי קהילה שבועיים, פעילויות נטוורקינג והרצאות מקצועיות. 
בין החברות שפועלות במתחמי הרשת ניתן למצוא את סמסונג ובנק ברקליס.

מיינדפלייס אחד העם | צילום: יח"צ

Regus

ריג'ס וספייסס הן חברות השייכות לקבוצה בינלאומית בשם IWG: International Workspace Group, בבעלות מארק דיקסון. מדובר בחברה בינלאומית הפועלת ביותר מ־190 מדינות, שבארץ מפעילה 10 מתחמים. היא בולטת מבין שאר החברות בעיקר בשל פריסתה הרחבה. כיום קיימים מתחמים בתל אביב, רמת גן, הרצליה, חיפה ורעננה – חלקם בתפוסה מלאה, ועד סוף הרבעון הראשון של 2018 צפויים לקום מתחמים גם באור יהודה, ירושלים, פתח תקווה ורחובות.

השוכרים באחד מחללי הקבוצה זכאים להיכנס לכל חלל השייך לקבוצה בארץ או בעולם. מחיר עמדה במרחב המשותף מתחיל ב־750 שקל ומחיר לאדם במשרד פרטי מתחיל
ב־1,500 שקל לחודש. בעוד שריג'ס שמה דגש על עסקים מבוססים יותר, ספייס מתאימה יותר לסטארט־אפיסטים בתחילת דרכם ומציעה עזרה וליווי כגון מפגשים מקצועיים, שעות ייעוץ ללא עלות ב־KPMG ו־5,000 דולר לשימוש בענן של אמזון.

חלל העבודה Regus | צילום: יח"צ

Merkspace

במרקספייס, או יותר נכון, גם במרקספייס, שמים דגש על קהילה. בין היתר במתחמי החברה יוזמים מפעם לפעם אירועים חברתיים ליושבי המקום וארוחות בוקר. לחברה פלטפורמה חברתית המיועדת ליזמים וסטארט־אפים הפועלים במתחמיה. היא מאפשרת לכל חברה או עובד לפתוח פרופיל ולפרסם בו אירועים ובקשות, או סתם ליצור קשר עם עובדים אחרים. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לסטארט־אפיסטים שעזבו את מקום עבודתם למצוא עבודה בחברה אחרת במתחם, מבלי לעזוב אותו בפועל. במתחמים פועלים גם מומחים שעוזרים בחיבור בין עובדי המקום ומשקיעים פוטנציאליים. במתחמי החברה יושבים לצד סטארט-אפים קטנים גם תאגידים גדולים כמו לנובו.  

מרקספייס מפעילה כיום שלושה סניפים בתל אביב (בדרך בגין, בקרליבך ובקרית עתידים) וסניף נוסף באמסטרדם.Merkspace מפעילה בקרית עתידים סניף נוסף שהוקם בשיתוף  Olympia Zone של אברהם גרנט, אבי נמני, אייל באומל וגיא פרימור. הוא מתמקד בחברות שעוסקות בחדשנות בספורט (אצטדיונים חכמים או טכנולוגיות לשיפור חווית הצפייה במגרשים למשל). עמדה על בסיס מקום פנוי בחלל המשותף עולה 600 שקל, עמדה קבועה עולה בין 1,000־1,400 שקל ומשרדים עולים בין 1,900־2,100 שקל, בהתאם לסניף. לאחרונה הכניסו ברשת האפשרות חדשה – השכרת חללים לפי דקה.

חלל Merkspace ברחוב קרליבך | צילום: אילן נחום

OpenValley

OpenValley הוקם באזור התעשייה של רמת ישי, על ידי יוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל אלביט לשעבר ואופיר דובובי, שעבד כמנהל תפעול בכיר באמדוקס. שני היזמים, תושבי עמק יזרעאל הגו את הפרויקט במטרה לפתח קהילה של יזמים וחברות סטארט־אפ באזור. הם יצרו מרחב עבודה עם כל הפסיליטיז המוכרים מהמרכז,
כולל הרצאות וסמינרים ודגש על נטוורקינג, ועזרה במציאת שותפים ומשקיעים.

שני המייסדים גם משמשים בעצמם כמנטורים במתחם. בימים אלה נפתח סניף נוסף בקיסריה, שיהיה פתוח (כמו סניף רמת ישי) במהלך כל שעות היממה. בשני הסניפים ניתן להשכיר חדר ישיבות החל ב־100 שקל לשעה ומשרדים החל ב־1,500 שקל (ברמת ישי) או 1,750 (בקיסריה). עמדה על בסיס מקום פנוי תעלה 800 שקל בחודש.

חלל Openvalley בקיסריה | ציור: יח"צ

Lighthouse

מתחם Lighthouse ברעננה מיועד לסטארט־אפים מתחילים בתחומי הפינטק, סייבר, IoT, מובייל, רפואה דיגיטלית והגיל השלישי. המקום הוקם על ידי האנג'ל עמוס טלמור ועידו מנור (המשמש כמנכ"ל) ומתפרש על פני שתי קומות וכולל מקומות ל־ 400 יזמים. Lighthouse פועלת ליצירת אקו־סיסטם ומספק ליזמים ליווי עד לשלב גיוס ההון באמצעות סל הטבות, מנטורים שמלווים את היזמים ומשקיעים שנוכחים במתחם. קיימות שלוש אפשרויות להשכרת עמדה במקום: ב־189, 729 או 990 שקל לחודש, הנבדלות ביניהן בזמינות המתחם והליווי העסקי המוצע. המתחם ממוקם בסמוך לקניון רעננה, ובאזור יש חניה.

חלל Lighthouse ברעננה | צילום: יח"צ

Nest

Nest הממוקם בקרית המלאכה בדרום תל אביב מיועד לקהל צעיר יותר. המקום, שהוקם על ידי היזם ושחקן הכדורגל עמית שומוביץ, מחבר בין קהילה ולעבודה ופונה לסטארט־אפים בתחילת דרכם עם תקציב מצומצם. מחיר עמדת עבודה בחלל המשותף מתחיל ב־550 שקל לאדם לחודש. משרד לעובד בודד עולה החל מ־900 שקל לחודש וישנה גם אפשרות לשכור משרד לפי שעה. ה־Nest מארח קהילות מובילות ומציע ליזמים חבילת שירותים והטבות שמטרתה לסייע ולתמוך בהקמת המיזם. לאחרונה פתחו במתחם ליין מסיבות להייטקיסטים במטרה לעודד אינטראקציה בין היזמים ולקדם את הנטוורקינג.

חלל Nest בדרום תל אביב | צילום: יח"צ

AYEKA

AYEKA מעמיד סביבה ומרחבי עבודה ייעודיים ליזמים מתחומי ההייטק, התקשורת, הקולנוע, האופנה, העיצוב והפרסום. AYEKA, שהוקם על ידי היזמית שרון חן, פועל 24/7 ובנוסף לעמדות עבודה ומשרדים כולל גם אולפן צילום וטלוויזיה, חדר הקרנה בריכת שחיה וחדר כושר. במקום מתקיימות הופעות חיות, הרצאות, תערוכות ומפגשים עם מומחים מתחומים שונים. המתחם הממוקם בין פלורנטין לנווה צדק יקר יחסית, כשעמדה בחלל המשותף עולה 1,600 שקל לחודש ומשרד פרטי עולה בין 2,300 ל־ 2,600 שקל בחודש.

מודל החברות במתחם הינו על בסיס חודשי מתחדש ומאפשר שימוש בכל מתקני המתחם, חיבור לתשתית מקצועית הנותנת מענה כולל לצרכי היזמים, עם דגש על בנייה ופיתוח צוות, שירות ממוקד לגיוס עובדים וחיבור למקורות הגיוס.

חלל Ayeka | צילום: יח"צ

hubz

המאפיין העיקרי שמבדיל את hubz מבין חללי העבודה שביקרנו בהם הוא השקט. המתחם מואר ומעוצב בסגנון מודרני וצבעוני, משתרע על פני שטח של 800 מ"ר וכולל כ־ 100 עמדות עבודה, אך למרות זאת, העובדים במקום שומרים על שקט מופתי ועיקר הפעילות מתנהלת במשרדים הפרטיים ובחדרי הישיבות. ב

נוסף לשיתופי פעולה הנוצרים באופן טבעי בין השוכרים השונים, המקום מציע ייעוץ עסקי, משפטי וחשבונאי. המתחם, בבעלות חברת רד בינת נכסים, ממוקם ברמת החייל ופועל במתכונת של 24/7. מחירה של עמדת עבודה נע בין 800 ל־1,250 שקל, עמדת עבודה במשרד משותף עולה 1,650 ומחירו של משרד פרטי עומד על 2,050 שקל. לשוכרים במתחם ניתנת גם האפשרות למנוי מוזל בחניון.

חלל hubz | צילום: יח"צ

הכתבה מופיעה בגיליון "הכי טובים 2017" של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן