Forbes Israel Logo

למ"ס: עלייה של 22% בכמות הדירות שנותרו למכירה ביוני

סימנים נוספים להאטה בענף הנדל"ן. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני הדירות החדשות בשוק לחודש יולי. על פי הדוח נראה כי בסוף חודש יוני נותרו בשוק 20,620 דירות חדשות למכירה, עלייה של 22% מהתקופה המקבילה אשתקד. 

הכמות המבוקשת של דירות חדשות בישראל מורכבת מדירות המוצעות למכירה לציבור וכן מדירות לשימוש עצמי של בעלי הקרקעות הפרטיות. על פי הדוח של הלמ"ס, בחצי השנה האחרונה נרשמה עלייה של 10% בכמות הדירות החדשות בשוק לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

1,690 דירות נמכרו בחצי שנה | צילום: רויטרס

עוד עולה מהדוח כי ביוני 2012 עמדה הכמות המבוקשת של דירות חדשות על כ-3,050 יחידות, מתוכן כ-1,960 דירות חדשות שנמכרו לציבור הרחב. האזור המבוקש ביותר הוא מחוז מרכז. באזור זה נמכרו בין החודשים ינואר ל-יוני 32% מהדירות החדשות בשוק. במחוז חיפה נמכרו 8% מהדירות. 

עם זאת, הדוח מראה כי בתקופה המדוברת נרשמה ירידה בכמות הדירות החדשות בכל הארץ, למעט במחוזות ירושלים והצפון, שם נרשמו עליות של 38% ושל 4% בהתאמה. 

מתוך הדירות החדשות שנמכרו לציבור הרחב בכל הארץ, כ-7,390 דירות נמכרו במסגרת בנייה ביוזמה פרטית, וכ-2,820 דירות בבנייה ביוזמה ציבורית. כמות הדירות החדשות המבוקשת הגדולה ביותר נרשמה בתל אביב. בחצי השנה האחרונה נרשמו בעיר 1,100 דירות חדשות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.