Forbes Israel Logo

למרות הדוחות המרשימים: פייסבוק עדיין מתקשה בתחום המובייל

הדוחות הרבעוניים שפייסבוק פרסמה אתמול הציגו עלייה מרשימה במיוחד במספר משתמשי המובייל שלה. נכון לסוף הרבעון השני של השנה, לפייסבוק היו 819 מיליון משתמשי מובייל, המהווים 71% מכלל משתמשי הרשת החברתית. 

בנוסף, פייסבוק דיווחה כי הכנסות המובייל שלה מהווה 41% מכלל הכנסות החברה לתקופה המדוברת, נתון מרשים במיוחד בהתחשב בעובדה שבסוף 2011 לא היו לחברה הכנסות כלל מהתחום, זאת למרות שכבר אז היו לה 432 משתמשי מובייל פעילים. למעשה, מאז השיקה פייסבוק את הפרסומות במובייל, היא הגדילה את ההכנסות בתחום באופן הדרגתי. בסוף 2012 היוו הכנסות המובייל 23% מכלל הכנסות החברה ובסוף הרבעון הראשון הן הגיעו כבר ל-30%. בעקבות פרסום הדוחות טיפסה הערב מניית פייסבוק ב-30%. 

עם זאת, בהתחשב במספר משתמשי המובייל הגדול של פייסבוק, יש לה עדיין פערי הכנסות גדולים למדי בתחום. אך ללא ספק מדשובר במספרים מרשימים למוצר שנחשב עדיין חדש יחסית בשוק.

מארק צוקרברג | צילום: פייסבוק

לעלייה המרשימה של הכנסות המובייל של פייסבוק יש כמה סיבות עיקריות, כאשר משך הזמן שהמשתמשים מבלים ברשת החברתית היא המשמעותית ביותר. בנוסף, הניראות של המודעות במובייל השתפרה באופן משמעותי. מצד אחד הן מתמזגות היטב עם שאר העידכונים בניוזפיד ומאידך, הן בולטות מספיק כדי למשוך את תשומת ליבם. 

על פי סקר שנערך בקרב משתמשי מובייל באירופה, כ-16% מבעלי הסמארטפונים הבוגרים (מעל גיל 16) העידו כי הם את מרבית האפליקציות שרכשו, הם ראו לרשונה בפייסבוק. 

בפייסבוק מסבירים כי למרות עלייה בכמות הפרסומות, המשתמשים ממשיכים להקליק וגם כמות הרכישות עולה. כתוצאה מכך, הרשת החברתית העלתה גם את העמלה על כל הקלקה. 

אולם, על מנת להקטין את פערי ההכנסות בתחום המובייל על פייסבוק לענות על מספר שאלות חשובות: 
 – כיצד נתפסות המודעות בעיניי המשתמשים? אם תמשיך החברה את ההעלאה האגרסיבית של כמות המודעות, היא עלולה ליצור אצל המשתמשים רושם כי מדובר במטרד והם עלולים להתעלם מהן, מה שבסופו של דבר יגרום להתעלמות מצידם.
– כמה אפקטיבי הפרסום במובייל עבור המפרסמים? יש לבדוק עד כמה הפרסום מייעל את המיתוג של המוצרים.
– מתי תציג פייסבוק ערוצי מדיה עשירים יותר עבור המפרסמים במובייל? למשל, מתי תעשה הרשת החברתית שימוש בפיצ'ר החדש של שיתוף וידיאו באינסטגרם ותרתום גם אותו לטובת הגדלת ההכנסות מפרסום בפלטפורמת המובייל שלה.
 – כמה זמן ייקח לפייסבוק להגדיל את ההכנסות במובייל בשווקים המתפתחים? קברניטי החברה חייבים להבין שהקהל הגדל שלהם במדינות מתפתחות כמו הפיליפינים ומלזיה הם שוק בעל פוטנציאל רב שעליהם לפצח במהרה על מנת ליצור ייתרון על פני המתחרות האחרות בתחום. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.