Forbes Israel Logo

לנדאו עוצר את יצוא הגז: "מאגר תמר מיועד רק למשק הישראלי"

שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו עוצר את תוכניות היצוא של הגז ממאגר תמר. במכתב ששלח ליצחק תשובה, בעל השליטה במאגר הגז הטבעי, ולשותפות הנוספות במאגר, כותב לנדאו כי הגז במאגר לא מיועד ליצוא, אלא לצרכי המשק הישראלי.

"לאחרונה התפרסמו ידיעות בנוגע להסכמים ליצוא גז ממאגר תמר שנחתמו עם גורמי חוץ. ידיעות אלה אינן מתיישבות עם הידוע לנו על בסיס המסמכים שהגשתם למשרדנו, לרבות בעניין תוכניות הפיתוח של המאגר", כותב לנדאו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"לאור האמור לעיל אני מוצא לנכון לשוב ולהבהיר כי חזקת תמר מיועדת לספק את צרכי המשק הישראלית. כידוע לכם, על פי דוח ועדת צמח, אמורות עתודות מאגר "תמר" לספק את צורכי המשק הישראלי. בנוסף, בהתאם לדוח יצוא גז טבעי מותנה באישור מראש".

צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, בראיון לפורבס ישראל, מתחה מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, אלונה שפר-קארו, ביקורת חריפה על מסקנות ועדת צמח, אשר קבעה כי 53% מכמות הגז המוערכת במאגרים של החברות הישראליות תורשה להימכר ליצוא. "קודם כל בדקו מה משתלם לתשובה, ואת השאריות חילקו לתושבי מדינת ישראל", אמרה.

"אי אפשר להפריט את המשאב הלאומי בצורה כזאת. אין עוד מדינה מפותחת שנותנת ככה את המשאבים הטבעיים שלה בלי לספק קודם את צרכי הכלכלה המקומית", היא ממשיכה ומציינת שימושים אפשריים שניתן לעשות בגז לטובת המדינה, כמו למשל פרויקט של אוטובוסים המונעים על ידי גז, שצפוי לעלות על הכביש בשנים הקרובות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן