חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לפיד: "בעיית הדיור היא איום אסטרטגי על הדור הבא"

"היתרון היחיד של השלב הנוכחי, שבו מנענו משבר כלכלי רחב, הוא העובדה שזה לא ייקח יותר מדי זמן. לקחנו את הבעיה, טיפלנו בה במהירות וביעילות – יש כאלה שיגידו ביעילות אכזרית – ובשנה הבאה הבעיה הזו תהיה מאחורינו פשוט כי הבור התקציבי ייסגר", כך אמר לפני זמן קצר שר האוצר, יאיר לפיד, בכנס השלטון המקומי.

"אם לא היינו עושים עכשיו את כל הצעדים שכולם לא אוהבים, בשנה הבאה, 2014, הבור התקציבי היה צומח ל-62.2 מיליארד שקל, ובשנת 2015 הוא כבר היה עובר את ה-70 מיליארד. המשמעות של זה היא קריסה, והתפקיד שלי הוא לשמור על המדינה מקריסה. אנשים מתלוננים על המיסים והם צודקים, אבל הפגיעה הכי קשה באדם היא כשהוא מאבד את מקום העבודה שלו, וזה מה שמנענו", המשיך לפיד.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

לדברי שר האוצר "אפילו בתקציב המקוצץ, אנחנו נשלם ב-2014 ריביות בסכום של 41.7 מיליארד שקל. אני לא רוצה לשלם ריביות, אני מעדיף לתת את הכסף הזה לכם. אני מעדיף לתת אותו לחינוך ובריאות ובטחון ורווחה".

צילום: מרק ישראל סלם

לפיד התייחס כמו כן להלכי הרוח והכעס הציבורי על הקיצוצים והגזירות בתקציב: "אנחנו אנשים פוליטיים כולנו. אז אנחנו יודעים שיש חוק פוליטי עתיק ונכון, שאתה אף פעם לא מקבל קרדיט על זה שמנעת צרה גדולה".

לפיד פנה אל ראשי המרכז השלטון המקומי ודיבר על הצורך בתעסוקה, בדיוק ובחינוך ביישובים השונים. באשר לדיור אמר שר האוצר כי "המדינה יצרה את רוב הבעיה, ועל המדינה לפתור את רוב הבעיה. הדיור הוא היום הבעיה מספר אחת של כל זוג צעיר במדינת ישראל, זה לא פחות מאיום איסטרטגי על הדור הבא. זו הסיבה שהקמנו את קבינט הדיור, זו הסיבה שאנחנו עובדים היום – יום ולילה – כדי להסיר חסמים ולאפשר עבודה שהיא הוליסטית".

ובהתייחסו למצב התעסוקה הודה שר האוצר כי "האבטלה בישראל היא נמוכה, פחות מ-7%, אבל היא נמוכה באופן מלאכותי. היא נמוכה מפני שיש ציבורים שלמים – בעיקר גברים חרדים ונשים ערביות – שפשוט לא נכנסים למשוואה. הם לא רשומים כמובטלים, מפני שהם אפילו לא מחפשים עבודה. אנחנו משנים את זה עכשיו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן