חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לקבל SMS לכף היד: חוקרים פיתחו קעקוע אלקטרוני זמני – אשר עשוי לשמש גם כמסך נייד

האם בקרוב קעקועים אלקטרונים יחליפו את קעקועי הדיו המוכרים? על פי קבוצת חוקרים מדרום קוריאה, זה בהחלט אפשרי.

"הקעקוע האלקטרוני" פותח על ידי חוקרים מהמכון הלאומי אולסן למדע וטכנולוגיה (Ulsan National Institute of Science and Technology) ומהמכון לחקר אלקטרוניקה וטלקומיניקציה (Electronics and Telecommunications Research Institute) שעוסקים בפיתוח טכנולוגיית העור האלקטרוני. החוקרים שהשתתפו במחקר הציגו בשבוע שעבר לעיתונות המקומית את פרי עבודתם המשותפת: קעקוע עשוי גרפן (Graphene) שקוף וגמיש, שמסוגל להיצמד לעור הגוף בצורות שונות – ובכך לשמש כסוג של קעקוע אלקטרוני. חשוב לציין כי בניגוד לקעקוע עשוי דיו וחומרים אחרים שחודרים מתחת לעור ונשארים שם לצמיתות, הקעקוע האלקטרוני הוא זמני וניתן להסרה בקלות יחסית. כמו כן, החוקרים טוענים כי לפיתוח החדש יש פוטנציאל לשמש בעתיד כמסך תצוגה על עור הגוף, לפעול כחיישנים ביולוגיים, ועוד.

המקעקעים יהפכו ל"מתקיני מסכים"? | צילום: thinkstock

מילת המפתח: גרפן

גרפן הוא חומר כימי שמורכב משכבה אחידה של אטומי פחמן בצורת משושה. הוא התגלה ובודד לראשונה בהצלחה בשנת 2004 ומאז מדענים משדות שונים חוקרים את תכונותיו ואת האופנים בהם ניתן להשתמש בו. נכון להיום אמנם גרפן אינו נמצא בשימוש מסחרי נרחב, אבל חוקרים טוענים שיש בו פוטנציאל גדול לתרום לתחומי שימור אנרגיה, הנדסת ביוטכנלוגיה ועוד.

בכתבה לאתר העסקים והטכנולוגיה The Korea Bizwire, החוקר פרופסור פארק ג'אנג-אונג (Park Jang-ung) סיפר מעט על תהליך המחקר: "הבעיה העיקרית במחקר של עור וקעקועים אלקטרונים הייתה שהמעגלים החשמליים היו נראים לעין. השימוש בטכנולוגיה הזו (גרפן, ע.פ.) מאפשר להפוך את החומרים לשקופים וכך להשתמש בה בכל מקום".

צוות החוקרים | צילום: Ulsan National Institute of Science and Technology

פיתוח הקעקוע האלקטרוני בהחלט מצית את הדמיון לגבי יישומים עתידיים של טכנולוגיה זו בעתיד: לדוגמה, האם יבוא היום בו נוכל לקבל הודעות SMS ישירות אל גב כף ידינו במקום אל הסמארטפון? או אולי המסך שמוצמד לעור יציג את רמת הסוכר של חולי סוכרת במקום שיצטרכו להקיז את דמם מספר פעמים כל יום? עולם הקעקועים, כך נראה, מעולם לא היה מסקרן יותר.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: רגע לפני שהאינטרנט מתפוצץ, מרכזי נתונים מתחילים לאמץ את תקן ה-100Gb/s

עוד בגיקטיים: לנובו חושפת צמיד ניטור חכם עם טוויסט מתבקש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן