Forbes Israel Logo

לקראת השקה: מיקרוסופט מקפיצה את מחירי Windows 8.1

כבר באוגוסט האחרון גילינו כי משתמשי חלונות 8 יוכלו לשדרג לגרסת מערכת ההפעלה החדשה, 8.1, ללא תוספת תשלום. אך כעת מיקרוסופט משחררת את מחירה הרשמי של מערכת ההפעלה לשאר המשתמשים, שקפץ משמעותית, לצד מספר בעיות שעלולות להתעורר בעת ההתקנה.

במסגרת כנס המפתחים השנתי של מיקרוסופט,Build 2013, שנערך בחודש יוני האחרון, הציגה מיקרוסופט לראשונה את חלונות 8.1, גרסת מערכת ההפעלה החדשה שלה. הגרסה החדשה כוללת שיפורים ושדרוגים בכל הנוגע לעיצוב ולשימושיות של מערכת ההפעלה, תמיכה במסכים קטנים יותר עבור מכשירי הסמארטפון והטאבלט והחזרתו המיוחלת של כפתור ההתחל, או יותר נכון של גרסה מותאמת שלו.

החברה החלה את הפצתה של הגרסה החדשה ליצרניות המחשבים (RTM) בסוף חודש אוגוסט, וכעת מודיעה כי עתידה לעמוד בתוכניותיה לשחרר את גרסת מערכת ההפעלה החדשה במהלך חודש אוקטובר, לקראת ציון חגיגות השנה להשקת הגרסה הקודמת של המערכת, חלונות 8, כאשר תאריך ההשקה הנוכחי עומד על ה-18 באוקטובר.

לצד ההודעה על שחרור הגרסה החדשה, מפרסמת מיקרוסופט מידע רשמי אודות מחיריה של גרסת מערכת ההפעלה, ומדובר בעליה חדה משמעותית לעומת מחיריה לפני כשנה. משתמשים בעלי חלונות 7, ויסטה או XP יתבקשו לשלם לא פחות מ-119 דולרים, כ-421 שקלים עבור מערכת ההפעלה, ומשתמשים שירצו לשדרג לגרסת חלונות 8.1 Pro יצטרכו לשלם 199.99 דולרים, כ-717 שקלים.

בעוד שמדובר על מחירים זהים לרכישתה של מערכת ההפעלה הנוכחית, חלונות 8, חשוב לזכור כי כשהכריזה מיקרוסופט על מערכת ההפעלה לפני כשנה, הציעה אותה במחירים נמוכים במיוחד. משתמשים בעלי גרסה ישנה של מערכת ההפעלה התבקשו לשלם בסך הכל 39.99 דולרים, כ-140 שקלים עבור גרסה דיגיטלית של חלונות 8, בעוד שהעותקים הפיזיים של מערכת ההפעלה נמכרו ב-69.99 דולרים, כ-250 שקלים.


צילום: יח"צ

אז נכון, מיקרוסופט הבהירה כי מדובר על מבצע המוגבל בזמן, אך בכל זאת הורדת המחירים היוותה מהלך קיצוני עבור החברה, שכאמור מתמחרת את מערכות ההפעלה שלה במחירים שאינם יורדים מתחת ל-100 דולרים לגרסה. גם משתמשי חלונות 7 שהיו מעוניינים לשדרג לגרסת ויסטה, כשזאת יצאה לראשונה לשוק, נאלצו להשקיע 119 דולרים עבור גרסת ה-Home Premium ו-199 דולרים עבור גרסת Professional.

לצד עליית המחירים, מסתמן שגם תהליך ההתקנה והשדרוג עלולים להיות בעייתים עבור חלק מהמשתמשים, כאשר מי שהתקינו את גרסת ה-Preview של חלונות 8.1 יצטרכו להתקין מחדש את כל האפליקציות שלהם, שימחקו במהלך השדרוג. גם משתמשים המריצים את חלונות 7 ומעוניינים לשדרג יצטרכו לגבות ולשחזר את האפליקציות, כולל מיקרוסופט אופיס. כמובן שמיקרוסופט מבהירה כי הקבצים של המשתמשים כגון מסמכים, תמונות ואפילו קבצי מוזיקה ישמרו במסגרת השדרוג והמעבר אל המערכת החדשה.

במידה ואתם מחזיקים במחשב המריץ את חלונות XP או ויסטה ואתם שוקלים לשדרג, מיקרוסופט ממליצה להמנע מכך לאור העובדה שייתכן שמחשבים אלה לא ייעמדו בשדרוג, מה שיוביל לחווית שימוש לא אידיאלית. עוד הוסיפה מיקרוסופט כי היא שוקלת להציע למשתמשים בעלי גרסאות קודמות הנחה על מערכת ההפעלה החדשה, בדומה להנחה שהציעה לפני כשנה, אך עדיין לא ברור כמה תוריד מהמחיר – והאם אכן תציע את ההנחה המדוברת.

בשורה התחתונה, נראה כי מיקרוסופט עושה שוב את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב – וגורמת למשתמשים להמנע מעדכון של מערכת ההפעלה שלהם. כעת נותר להמתין ולראות האם השדרוגים והשיפורים השונים שמציגה אכן יוכיחו את עצמם, ויעזרו לחברה ולמערכת ההפעלה להתרומם ולזכות לאימוץ רחב בקרב המשתמשים.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

עבודה ללא נסיון, שאל אותי כיצד

מיקרוסופט מרעננת את בינג; לוגו חדש, פיצ'רים משופרים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן