חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

לקראת ועידת הפד: וול סטריט חזר לעליות לאחר שבוע שלילי

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות שערים לאחר רצף של ירידות בסופו של השבוע הקודם. ברקע עליות שערים בבורסות אירופה לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש האירופי, פרסום נתוני מקרו על כלכלת ארה"ב וכמובן הציפייה לחדשות בנושא צמצום ההרחבה.

מדד הדאו ג'ונס עלה היום ב-0.8%, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.6% ומדד הנסדא"ק עלה גם הוא ב-0.7%.

היום פורסם כי מדד פעילות הייצור בארה"ב ירד בחודש דצמבר ב-0.3 נקודות לעומת החודש שעבר. מדובר בנתון שהפתיע לרעה, לאחר שהתחזיות דיברו דווקא על עלייה.

צילום: רויטרס

מחר תפתח פגישת המדיניות האחרונה של הפד תחת הנהגתו של הנגיד היוצא בן ברננקי. המשקיעים מצפים להצהרת הסיום ביום רביעי, בה עשוי הבנק להודיע על תחילת צמצום תוכנית ההרחבה הכמותית, אולי אפילו כבר החודש.

יוסי פריימן מפריקו ניהול סיכונים אמר היום כי "לצמצום רכש האג"ח על ידי הבנק המרכזי האמריקאי צפויה להיות השפעה על תשואות האג"ח לטווח ארוך (10 שנים ויותר). ההערכה היא כי תשואות אג"ח אלו ישובו להיסחר ברמות של 2% ויותר מעל רמת האינפלציה. מצב זו מותיר פוטנציאל לירידות מחירים ולעליית התשואה לכדי כ-4%. הנהירה אחר אלטרנטיבות השקעה בצל הריבית הנמוכה השוררת בשווקים הפיננסים הביאה להשקעות רחבות במדינות מתפתחות ובנכסים מסוכנים וכעת החשש מפני השלכות הצפויות בזירה הגלובלית."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן