Forbes Israel Logo

לקראת ל"ג בעומר: הקבלנים נערכים לגל של גניבת קרשים

לא כולם שמחים לקראת ל"ג בעומר: לקראת החג הקרב נתקלים הקבלנים שוב בתופעה של גניבת קרשים מאתרי הבניה.

על פי הערכות של התאחדות בוני הארץ, הנזק כתוצאה מהיקף הגניבות מוערך בכ-15 אלף שקל בממוצע בכל אתר, ובסך הכל מדובר בנזק של מיליוני שקלים לענף. בנוסף, סובלים הקבלנים בתקופה זו מפריצות לאתרים, מהריסת הגדר ההיקפית של הפרויקט, מעיכוב העבודה השוטפת ומבעיות נוספות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מלבד הנזקים הכספיים, חוששים הקבלנים גם מדבר נוסף – הילדים שנכנסים לאתרי הבניה חשופים לפגיעות בגוף, כתוצאה ממסמרים או מנפילת פיגומים. תאונות אלו עלולות להסתיים באסון. מי שאחראי על הבטיחות באתרים הם הקבלנים שיכולים להיפגע גם הם כתוצאה מתביעות ביטוח בנושא.

צילום: רויטרס

בהתאחדות בוני הארץ מוציאים מדי שנה הודעה לכל הקבלנים וקוראים להם להיערך בהתאם. בהודעה התבקשו הקבלנים להקים נקודות לאיסוף קרשים מחוץ לאתרי הבניה, שבהן ירוכזו קרשים שכבר אין בהם שימוש, ולאחר שהוציאו מהם מסמרים. במקביל, המליצו בהתאחדות לקבלנים לתחום היטב את אתרי הבניה בגדרות שימנעו כניסה לאתר.

לדברי אליאב בן שמעון, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, "הנזק שנגרם לענף מדי שנה הוא גדול מאוד. יש להבין כי חברות הבניה עושות שימוש רב פעמי בקרשים, הן לצורך ביצוע יציקות בטון והן לצורך הקמת פיגומים, וכן לשימושים שונים ברחבי האתר. לכן, גם קרשים שנראים משומשים ולא בעלי ערך – עבור הקבלנים ערכם גבוה במיוחד. בן שמעון הוסיף כי "הקבלנים נענים לפניות ולצד אתרי בניה רבים ניתן למצוא היום ערימות קרשים לשימוש הציבור".

עפרה חדד, סמנכ"ל חברת הבניה יורו ישראל, מספרת על המתרחש באתרי הבניה של החברה: "מדי שנה אנחנו נתקלים בתופעה המכוערת של גניבת קרשים על ידי ילדים ובני נוער. זה מתחיל בתקופת פסח ומתגבר ככל של"ג בעומר מתקרב. בשנים האחרונות החלטנו לא להלחם בזה, וחשבנו על פתרון יצירתי בטוח. אנחנו מציבים ערימת קרשים שאין לנו צורך בהם מחוץ לאתרים, ובכך, למעשה, אנחנו מעודדים את הילדים ליהנות מהרפתקת איסוף הקרשים בלי לגנוב ובלי לסכן עצמם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.