Forbes Israel Logo
המראה החדש של אנדרואיד 12. צילום: Google
המראה החדש של אנדרואיד 12. צילום: Google

לראותה בלבד: אנדרואיד 12 מציגה עיצוב חדש – מתי הוא יגיע למכשירים?

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה מציגה את השינוי העיצובי הרחב ביותר שבוצע בה בשבע השנים האחרונות. עם זאת, מסתמן שניאלץ להמתין זמן רב עד שהיא תגיע למכשירים הפופולריים

אנדרואיד 12, הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הפופולרית לטלפונים חכמים, מקבלת מראה חדש ומסנוור שעשוי להיות פריצת דרך בעיצוב. עם אנימציות זורמות, כפתורים ומחוונים שמתאימים סוף סוף לאצבעות אנושיות, יחד עם פלטת צבעים רך ומזמין, כל אלה מספיקים כדי לגרום אפילו למשתמשיה הקשוחים של מערכת ההפעלה המתחרה של אפל – iOS – לומר "וואו!". חבל שרוב הבעלים של מכשירי האנדרואיד הנוכחיים לעולם לא יקבלו הזדמנות להשתמש בגרסה החדשה.

בכירי החברה הציגו לאחרונה את העיצוב החדש בכנס Google I/O, המציג את הטכנולוגיה והמוצרים החדשים שלה. אלה אמרו כי אנדרואיד 12 כוללת את השינוי העיצובי הגדול ביותר מאז Android 5 Lollipop שהוצגה בשנת 2014. המראה החדש מדגיש למעשה את אחת החוזקות הגדולות ביותר של אנדרואיד – יכולת ההתאמה האישית שלה.

סאמיר סאמט, סמנכ"ל ניהול מוצר בגוגל כתב כי אנדרואיד 12 בוחרת אוטומטית אפילו את השימוש בצבע במערכת ההפעלה החדשה, בהתבסס על תמונות שהמשתמש בוחר: "באמצעות מה שאנו מכנים מיצוי צבעים, המשתמש בוחר את הטפט האהוב עליו, והמערכת קובעת באופן אוטומטי אילו צבעים דומיננטיים, אילו משלימים ואילו פשוט נראים נהדר. לאחר מכן היא מיישמת את הצבעים על פני כל מערכת ההפעלה: גוון ההודעות, מסך הנעילה, פקדי עוצמת הקול, הווידג'טים החדשים ועוד ועוד".

יותר מקוסמטיקה

ישנם טריקים עיצוביים מעניינים אחרים שהם יותר מקוסמטיקה. לדוגמה, השעון הגדול על גבי מסך הבית מתכווץ ומתרחב בהתבסס על מספר ההתראות שמחכות למשתמשים. המחוונים הפכו להיות גדולים מדי, כך שהם למעשה מתאימים לגודל אצבעות המשתמשים.

הגישה העיצובית החדשה משנה באופן דרמטי את חוקי המשחק עבור אנשים שמייצרים אפליקציות ושירותים עבור אנדרואיד, במיוחד בכל הנוגע לנגישות.

לעת עתה המראה החדש של אנדרואיד 12 יהיה שמור לדגמי הפיקסל של גוגל. העבודה על אנדרואיד 12 צפויה להסתיים לקראת סוף השנה, והשאלה הגדולה ביותר היא כיצד יצרני מכשירי המיינסטרים יתמודדו עם הגרסה החדשה. יצרנים כמו סמסונג, מוטורולה, שיאומי, OnePlus ואחרים ימשיכו בדרכם שלהם ויפתחו ממשקי משתמש שיתבססו על המערכת החדשה, יחד עם תכונות נוספות. זה לוקח זמן – לפעמים, הרבה זמן – ועיצוב מחודש מסבך עוד יותר את העניינים.

זה גם אחד החסרונות הגדולים ביותר של אנדרואיד. עם iOS, אפל יכולה לדחוף גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שלה ורוב מכשירי האייפון יכולים להריץ אותה – והם יעשו זאת. האימוץ של גרסה חדשה של iOS גבוה בהרבה מכל גרסה חדשה של אנדרואיד, אפילו שנים לאחר שהאחרונה שוחררה. גוגל ביצעה שינויים באנדרואיד ועבדה עם יצרני מכשירים כדי להאיץ את האימוץ של מהדורות אנדרואיד חדשות, אך זו הייתה התרחשה באיטיות.

יש לכם פיקסל? הרווחתם

יש אומנם התקדמות. יצרני טלפונים רגילים כמו סמסונג הסכימו לספק עדכוני אנדרואיד חדשים במשך שנתיים עד שלוש לאחר שחרורו של מכשיר. מכשירי דגל כגון סדרת גלקסי S מקבלים כעת שלוש שנים של גרסאות חדשות, ואילו מכשירי סדרת A לשוק הביניים מקבלות שתיים.

אבל העובדה היא שרוב משתמשי האנדרואיד לעולם לא יקבלו את היתרונות של המראה החדש של אנדרואיד 12 אלא אם כן הם קונים טלפון חדש בעוד כשנה – וגם אז הם עשויים שלא לקבל את הגרסה המלאה אלא אם כן מדובר בטלפון פיקסל.

הטלפונים של גוגל עצמם זוכים לביקורות ראויות, אך הם אינם נחטפים בחנויות הסלולר. האם המראה החדש של Android 12 יכול לשנות את זה? אם טלפון מבית גוגל יריץ את גרסת האנדרואיד הכי מגניבה, הכי סקסית ואפילו הכי שימושית – האם יותר אנשים יעשו את המעבר?

אולי זו האסטרטגיה האמיתית שמאחורי העיצוב המחודש של אנדרואיד 12.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.