Forbes Israel Logo

לראשונה: אשה תעמוד בראש הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב

בתוך המבוי הסתום בוושינגטון, הנשיא אובמה עומד למנות היום בשעה 15:00 (שעון ארה"ב) את ג'נט ילן כמחליפה של בן ברננקי, אשר יפרוש מתפקידו כיו"ר הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב בתחילת השנה הבאה. 

ילן, המשמשת כסגניתו של ברננקי, הפכה למועמדת המובילה לאחר שמועמדותו של שר האוצר לשעבר, לארי סאמרס, ירדה מן הפרק בשל ביקורת פוליטית חריפה. סאמרס היה הבחירה הראשונה של אובמה, אך מספר נבחרים דמוקרטים בעלי משקל בסנאט אותתו כי יתנגדו למינוי עקב סגנונו הבוטה. לכך הצטרפו קולות מוול סטריט אשר התנגדו למינויו בשל עמדתו התומכת במדיניות של ריבית גבוהה ומינימום התערבות של הבנק הפדרלי בכלכלה.

ילן. צפוייה להמשיך את מדיניות ההרחבה הכמותית | צילום: רויטרס

אם יאושר על ידי הסנאט, אמור מינויה של ילן להבטיח את המשך המדיניות המוניטרית הנוכחית, עם רכישות בסך 85 מיליארד דולר מדי חודש של הבנק הפדרלי.

ילן בת ה-67 תהיה לאשה הראשונה העומדת בראש הבנק. היא תקבל לידיה את ההגה בתקופה של שינוי צפוי בבנק, כאשר הוא נערך לצמצום מדיניות ההקלה הכמותית, נושא שהשווקים רואים בו כתחילת הסוף של הכסף הקל. ספקולציות לגבי השינוי ערערו את השווקים החל ממאי, אך הודעתו המרגיעה של ברננקי בחודש שעבר תרמה להשקטתם.

ילן עבדה לצידו של ברננקי מאז 2010 ונחשבת כשממשיכת דרכו וכחסידה של מדיניות הזרמת הכספים של הבנק. מדיניות הקנייה של הבנק ניפחה את מאזנו ליותר מ-3 טריליון דולר ומשאירה את יין עם משימת תכנון אסטרטגיית היציאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.