Forbes Israel Logo

לראשונה מאז המשבר ב-2008: סין הורידה את הריבית במפתיע

הבנק המרכזי בסין ייצא היום בהודעה מפתיעה לפיה הוא מוריד את הריבית על ההלוואות במשק ל-6.31%. מדובר בהורדה משמעותית של 0.25%, הראשונה מאז המשבר הכלכלי של 2008. בהודעה קצרה שפורסמה באתר האינטרנט של הבנק נאמר גם כי הריבית על ההפקדות יורדת באחוז דומה ל-3.25%.

קונצנזוס הכלכלנים היה כי הבנק המרכזי הסיני יימנע מהורדת ריבית ב-2012, ובמקומה יוריד את יחס הרזרבות, על מנת לעודד יצירת אשראי ועמידה ביעדי צמיחת אספקת המזומנים של 14%.

"זה מהלך חיובי מאוד עבור המשקיעים עם תיאבון לסיכון ומראה כי הבנק המרכזי נמצא שם כדי לתמוך בכלכלה הסינית", אמר מייקל סנייד, אסטרטג מט"ח בבנק BNP פאריבה. "אנו מצפים לראות כי המשקיעים ייכנסו לפוזיציות בהן הסיכון גבוה יותר".

השינוי האחרון שבוצע בריבית על ההלוואות היה ביולי 2011, אז היא הועלתה ב-0.25% ל-6.56%. נכון להיום, סין נמצאת בדרכה לרבעון השני החלש ביותר בשלוש השנים האחרונות.

קונצנזוס הכלכלנים בסקר רויטרס העריך כי שיעור הצמיחה בסין לפי חישוב שנתי יהיה 7.9%, ויהפוך את הרבעון האחרון לשישי ברציפות בו נרשמה האטה בצמיחה.

ראש ממשלת סין ון ג'יאבאו | צילום: רויטרס

בעקבות ההודעה על הורדת הריבית בסין, עלה המסחר בחוזים העתידיים בוול סטריט. חוזי מדד הדאו ג'ונס עולים ב-0.4%, חוזי הנאסד"ק עולים ב-0.5% ואילו ה-S&P500 רושמים עלייה של 0.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.