Forbes Israel Logo

מאבטח בכותל ירה למוות ביהודי שצעק 'אללה הוא אכבר'

מאבטח בכותל המערבי ירה הבוקר (ו') בסמוך לשירותים הציבוריים של המתחם ביהודי בן 46, שניסה להוציא דבר מה מכיסו. בשעה שניסה לשלוף, זעק היהודי "אללה אכבר".

המאבטח הבין שמדובר במחבל ולא היסס לשלוף את הנשק כדי למנוע פיגוע. הוא ירה בגבר שנפצע אנושות, ולאחר מכן מת מפצעיו. לאחר האירוע סיפר המאבטח כי הוא חשד שהצעיר עמד לשלוף כלי נשק מכיסו. כפי הנראה, מדור בטעות בזיהוי.

כוחות מד"א הגיעו לאזור והעניקו לצעיר טיפול רפואי, אך נאלצו לקבוע את מותו לאחר כחצי שעה. האירוע התרחש לקראת השעה 8:00 בבוקר, ומלבד ההרוג – לא נפגע איש מבין מאות המתפללים שהיו במקום בשעת המקרה. כוחות גדולים ממשטרת מחוז ירושלים הוזעקו למקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות הירי.

הכותל המערבי | צילום: מרק ישראל סלם

ההרוג הוא ככל הנראה תמהוני המוכר למשטרת מחוז ירושלים כמי שנוהג להסתובב ברחבת הכותל. הבוקר, בסמוך לשעה 7:20, יצא האיש מהשירותים ברחבת הכותל ועשה דרכו לעבר עמדת האבטחה במקום, תוך שהוא קורא "אללה אכבר" ומסב את ידו לאחור.

התנהגותו זו העלתה את רמת החשד אצל מאבטח ששהה במקום, וזה ירה לעברו של התמהוני בפלג גופו העליון ופצע אותו אנושות.

המאבטח עוכב לחקירה ובעדותו הראשונה מסר כי הקורבן, יצא מהשירותים ופנה לעבר עמדת האבטחה תוך שהוא זועק "אללה אכבר" ואף ביצע תנועה בידו לעבר אחורי מכנסיו מה שהעלה את חשדו של המאבטח שסבר כי בכוונתו לשלוף דבר מה. המאבטח שחשש לחייו ביצע ירי לעברו של החשוד ופצע אותו כאמור באורח אנוש.

לאתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.