Forbes Israel Logo

מאייר נוקבת במספרים מרשימים: חבל שהם אינם משמעותיים

לפני כשלושה חודשים, ועל מנת להסית את תשומת הלב מתוצאות הרבעון הרביעי של יאהו ב-2012, נקבה המנכ"לית מריסה מאייר במספר מרשים – אולם נטול הקשר, כשטענה כי "החברה פתרה 385 בעיות שזיהו העובדים שלנו". ברבעון האחרון, היה לה מספר גדול אף יותר לדווח עליו: תחת המשמרת שלה, יאהו השיקה לא פחות מ-567 "יוזמות ממוקדות עובדים".

מאייר מדגישה מדדים אלה משום שיאהו עוברת תקופה קשה. ההכנסות שרשמה ענקית האינטרנט ברבעון הראשון בסך 1.074 מיליארד דולר, היו קטנות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

זהו לא סוד שיאהו אכזבה בשתי חזיתות: פרסום והכנסות מחיפוש. הנפח הכולל של מודעות שנמכרו נמוך היה ב-7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה החולפת, והמחיר לכל מודעה ירד ב-2%.

מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר | צילום: רויטרס

זה לא אמור היה להיות כך: הפחתת עומס המודעות בעמודים של יאהו אמורה הייתה להעלות את תעריפי הפרסום. מאייר הבטיחה כי כך אכן יהיה בעתיד, לאחר תקופת הסתגלות. היא נתלתה במעבר של המשתמשים להתקנים ניידים, שבהם תעריפי הפרסום נמוכים יותר, כסיבה נוספת לירידה במחירים, והבטיחה כי גם מחירי הפרסום בהתקנים הניידים יעלו בבוא העת.

עד שהתחזיות האלו תתגשמנה, למאייר לא תהיה ברירה אלא לדבר על מדדים חדשים, כמו מספר קורות החיים שקיבלה מחלקת משאבי האנוש של יאהו (הגדול ב-200% מהשנה שעברה) ומספר העובדים שעזבו את החברה ומבקשים לחזור אליה. "ברור שאנחנו בחזרה במשחק", היא כנראה מתנחמת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.