Forbes Israel Logo

מבט מבפנים: כך נראה יום בחממת הסטרט-אפ הגדולה ביותר בעולם

תכניות ההאצה ("אקסלרטורים") למיזמי היי-טק הפכו לאחד הנושאים החמים ביותר במהלך השנים האחרונות. תכניות רבות החלו לצוץ על פני השטח, והיזמים השונים נאבקים על הזכות להיכלל באחת התכניות המובילות – אשר תספק להם סיוע, הכוונה וייעוץ מפי מנטורים מובילים ובעלי ניסיון.

MassChallenge הוא כנראה ה"אבא המייסד" של האקסלרטורים השונים, ונחשב עד היום לתכנית הגדולה והיוקרתית ביתר בעולם. בכל שנה מתקבלים לתכנית 128 מיזמים וחברות בתחילת הדרך מרחבי העולם כולו (וכמובן גם ישראל), והיזמים נשלחים למספר חודשים למרכז התכנית בבוסטון. שם, במתחם עבודה ענק המתפרש על פני 2500 מ"ר, הם עובדים יחדיו מדי יום וזוכים להכוונה צמודה של מנטורים מובילים מתעשיית ההיי טק העולמית, כמו גם לשעות ייעוץ משפטי, ייעוץ פיננסי, הכוונה שיווקית והזדמנויות להציג ולהיחשף בפני משקיעים רבים. וכמובן שאת חשיבותם של הקשרים הבין-אישיים אשר נוצרים בתכנית קשה להעריך במספרים, אך מדובר בתרומה אדירה לכל יזם ולכל חברה בתחילת הדרך.

קורת הגג של התכנית הוא ארגון MassChallenge, אשר פועל כארגון ללא מטרות רווח ופועל בעיר בוסטון במדינת ניו אינגלנד. למעשה, התכנית אפילו אינה דורשת אחוזים או שותפות ברווחי החברות השונות אשר נכללות בה. בשנה שעברה פתחה התכנית לראשונה נציגות מחוץ לעיר בוסטון – ובחרה דווקא בישראל לשם כך. הנציגות הישראלית, אותה מנהלים מורן ניר ואמיר אלדד, נועדה לקדם את שיתוף הפעולה בין הארגון לבין המיזמים הישראלים השונים – ולסייע למיזמים הישראלים בתהליך הגשת הבקשה והמיון הארוך. אם גם אתם יזמים או בעלי חברות בתחילת הדרך אשר מעוניינים להגיש בקשה לתכנית, תהליך המיון לתכנית הבאה יחל בחודש פברואר 2015. ניתן להגיש בקשות באמצעות הקישור הבא.

אז כיצד נראית התכנית היוקרתית מבפנים? מורן ניר, מנהלת הנציגות הישראלית של התכנית, שבה לארץ לאחר מספר שבועות במתחם העבודה הענק בבוסטון, ואיתה אלבום מיוחד אשר סוקר בתמונות את חיי היום יום של היזמים המשתתפים בה. קבלו הצצה נדירה לחדרי העבודה, חדרי הישיבות ואפילו למטבחון של תכנית האקסלרטור הגדולה והיוקרתית ביותר עולם.

הכותבת היא מנהלת הנציגות הישראלית של תכנית MassChallenge, וליוותה מקרוב את היזמים הישראלים אשר השתתפו בה במהלך החודשים האחרונים

(כל הצילומים: מורן ניר וקוני ליו)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.