Forbes Israel Logo

מגיבה לביקורת: כך מתכננת יוטיוב להילחם בטרור

גוגל הכריזה על תוכנית חדשה שנועדה לשלוט בתכני טרור ביוטיוב. בכך יוטיוב מעבירה מסר שאומר שאין מקום לתכנים מסוג זה בשירותים שלה.

בפוסט שפורסם גם בפיננשל טיימס, הציג יועץ החברה, קנת' וולקר, תוכנית של ארבעה שלבים בהם היא מתכננת לנקוט, כולל פתרונות טכניים ומעורבות אנושית. תחילה, הוא אומר, גוגל מתכננת ליישם מודלים שמנתחים את הסרטונים במטרה לזהות אוטומטית דימויים הקשורים בטרור, למרות שזה רק חלק מהתפקיד. וולקר מצביע על כך שאותו הוידיאו יכול להיחשב כדיווח חדשותי או עידוד אלימות, תלוי בקונטקסט ובמי ששיתף אותו.
למרות זאת, החברה מתכננת כעת להקדיש יותר כוח אדם ומשאבים כדי ליישם את מחקר מכונת הלמידה העדכני ביותר שיעזור לחברה להחליט אילו סרטונים להוריד. בנוסף, הם מגייסים הרבה יותר אנשים שמתפקדים כ"מסמנים מהימנים", שהדיווחים שלהם, לטענת קנת', מדויקים ב-90% מהזמן, ויעבדו עם כ-50 ארגונים מומחים נוספים.

"שלישית, ננקוט בתפיסה נוקשה יותר לגביי סרטונים שלא ברור באופן חד משמעי אם הם מפרים את המדיניות שלנו, לדוגמא, סרטונים שכוללים תכנים דתיים או גזעניים נפיצים", אומר קנת'. "בעתיד זה יופיע מאחורי אזהרה והם לא יומלצו, לא תהיה אפשרות להפיק מהם רווח ולמשתמשים לא תהיה אפשרות להגיב או לשתף אותם. המשמעות בכך היא שלסרטונים הללו תהיה חשיפה נמוכה יותר ויהיה קשה יותר למצוא אותם ברשת".

כמו כן, יוטיוב מתכננת להרחיב את מאמצי התעמולה שלה ולקדם סרטונים נגד הקצנה. הוא משתמש בטכניקות שפותחו מפרסום ממוקד ברשת כדי להגיע לאנשים שעלולים לשדל לטרור, ולהפנות אותם לסרטונים נגד טרור.

אותו וידיאו יכול להיחשב כדיווח חדשותי או עידוד אלימות, תלוי בקונטקסט | צילום: fotolia

"בפריסה קודמת של המערכת, מגייסים פוטנציאלים לחצו על המודעות בכמות גבוהה מהרגיל, וצפו ביותר מחצי מיליון דקות של סרטונים שכוללים מסרים המקדמים פעולות טרור", אומר קנת. בנוסף, החברה מתכננת לעבוד קרוב יותר לפייסבוק, מייקרוסופט וטוויטר כדי לקדם ולשתף טכנולוגיות.

יוטיוב הפגינה פרץ פעילות כדי לנסות לשלוט בתכני טרור באתר שלה מאז שמספר מפרסמים גדולים נטשו את הפלטפורמה מוקדם יותר השנה. מה-BBC וממשלת בריטניה ועד ללוריאל והונדה, הפסיקו את הפרסומות שלהם לאחר שגילו שהמודעות שלהם הופיעו לצד תכני טרור, נאומי שנאה והומופוביה.

זמן קצר מאוחר יותר, מנהל זוטר נגרר לפגישה עם הקבינט הבריטי שדרש ממנו לשים את הבעיה בראש סדר העדיפויות ולהקדיש משאבים כדי לוודא שחומרים זדוניים ולא חוקיים מורדים מהפלטפורמה, ושלא יוטיוב ולא אלו שהעלו את הסרטונים, יוכלו להרוויח מהם.
טריגר נוסף לשינוי המדיניות של יוטיוב קשור לכך שבשבועות האחרונים יוטיוב ספגה אש בעקבות דיווחים לפיהם התוקפים בפיגוע בגשר לונדון, הושפעו מצפייה בסרטונים ביוטיוב בהם מטיף אחמד מוסא ג'יברל לשנוא את ארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.