Forbes Israel Logo

מגמת עלייה: אינסטגרם הכפילה את מספר משתמשיה בשנתיים

בשנתיים האחרונות הוכפל מספר המשתמשים מ-300 מיליון בחודש, ל-600 מיליון, כש-100 מיליון מתוכם הצטרפו תוך חודשיים.

אינסטגרם הושקה לראשונה ב-2010 ובשנת 2012 נקנתה על ידי פייסבוק עבור מיליארד דולר. השנה, החלה החברה להתמקד בפרסום עסקים גלובלי והשיקה אפשרויות שונות לשיתוף בזמן אמת. על פי אתר eMarketer, בשנה הקרובה האפליקציה מצפה להגדיל את הכנסותיה מפרסום ב-1.5 מיליארד דולר, ו-5 מיליארד דולר ב-2018. לאחרונה, נכנסה האפליקציה לתחום הקניות במובייל והשיקה סדרת כלים חדשים שנועדו לעודד בחירת מוצרים דרך האפליקציה.

בנוסף, אינסטגרם מוסיפה בהדרגה עדכונים שנועדו לקדם שיתופים תכופים וספונטניים יותר. בחודש שעבר הושק פיצ'ר של סרטונים בשידור חי והשנה הכלי התרחב לכל משתמשי ארה"ב. הסרטון נעלם מיד לאחר שהשידור מסתיים, פרט שמעודד משתמשים להתנסות בכלי.

קווין וייל, מנהל המוצר של האפליקציה, אמר בראיון בחודש שעבר כי "אינסטגרם עוברת ממקום של שיתוף הרגעים הגדולים לשיתוף יום יומי במתכונת של מרחב פתוח.
בקיץ האחרון הושק חיקוי של הפיצ'ר הפופולרי של סנאפצ'ט – "סיפור", שמאפשר למשתמשים לפרסם שרשרת של תמונות וסרטוני וידיאו עם אילוסטרציות ופילטרים. אינסטגרם מדווחת כי מידי יום משתמשים בפיצר 100 מיליון משתמשים מידי יום, לעומת 300 מיליון משתמשים בסנאפצ'ט.

100 מיליון משתמשים חדשים בחודשיים | צילום: fotolia

בנוסף לאפשרות לשלוח הודעות פרטיות, אינסטגרם מאפשרת שיתוף ישיר כך שהמשתמשים יכולים לשלוח תמונות וסרטונים באופן פרטי, שייעלמו לאחר הצפייה בהם. בחברה מציינים כי שיתוף תמונות וסרטונים דרך הכלים הפרטיים והציבוריים גדל משמעותית מאז השקת פיצ'ר ה"סיפור".

קווין סיסטרום, מנכ"ל אינסטגרם, אמר לפורבס באוגוסט האחרון שהחזון האולטימטיבי שלו עבור אינסטגרם הוא ליצור תיעוד ויזואלי של כל מה שקורה בעולם בכל רגע נתון, ולאפשר למשתמשים להיכנס לכל פינה בעולם שהם מעוניינים לחקור. כדי להגיד ליעד הזה, סיסטרום צריך להגיע ללפחות מיליארד משתמשים, תוך יצירת תחרות עם פייסבוק עצמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.