חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מגע הזהב נעלם? כל מה שצריך לדעת על דוחות אפל

חברת אפל צפויה לפרסם הלילה את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. על פי תחזיות האנליסטים, למרות שמניית החברה צללה בלמעלה מ-40% מאז הגיע לשיא בספטמבר האחרון, צפויה אפל להציג נתוני שיא בשורת ההכנסות יחסית לרבעון זה בשנים קודמות. 

על פי התחזיות, הכנסות החברה בחודשים ינואר-מרץ 2013 צפויות לגדול ב-18%. למרות שמדובר בגידול במכירות, זוהי עדיין אחת התוצאות החלשות ביותר שעשויה החברה להציג בשנים האחרונות. כמו כן, צופים האנליסטים כי הרווח הנקי של אפל יעלה ב-2% בלבד, בשל התגברות התחרות בשוק המובייל. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כמדי שנה, הרבעון הראשון חלש בהרבה מקודמו. מכירותיה של אפל בסוף 2012 נסקו לאחר השקת מגוון מוצרים חדשים, ביניהם האייפד מיני ועוד לפני כן האייפון 5, לאחר שהצרכנים הסתערו על חנויות החברה ורכשו את המכשירים המתקדמים ביותר שהיה לה להציע. אולםלאחר הבאז, שקיבל חיזוק גם במהלך שגעת הקניות לחגים בחורף, נרשמת בדרך כלל רגיעה בשווקים והיקף הקניות יורד באופן משמעותי. 

אפל ממשיכה להיחלש בתחום הסלולר | צילום: רויטרס

לטענת האנליסטים, מציגה אפל בשנים האחרונות תחזיות "נמוכות ככל האפשר" בדוחותיה, על מנת שהציפיות בשוק יכוונו אל עבר התוצאה הגרועה ביותר האפשרית. אולם השוק כבר למד לראות מעבר לתחזיות החברה, ובמשך זמן רב ממשיך להתאכזב מנתוניה הנמוכים. 

עם זאת, בשיחת הוועידה האחרונה שקיימה אפל עם משקיעיה, התחייבה החברה לשנות את שיטת הדיווח שלה ולהציג תחזיות רווח קרובות ככל האפשר למצב במציאות. מטרת השינוי בגישה היא להתאים את תחזיותיה גם לציפיות הגבוהות ביותר בוול סטריט, אך בפועל היא עלולה להכין את השוק לאכזבה נוספת. 

על פי נתונים שפורסמו ברבעון האחרון של 2012, ממשיכה אפל להיחלש בשוק הסלולר. בדצמבר האחרון פורסם כי סמסונג, המתחרה הקוריאנית של אפל, הפכה לחברת הסלולר הגדולה בעולם, לאחר שהשתלטה על למעלה מ-30% מהשוק. אפל הגיעה בשנה שעברה רק למקום השלישי עם נתח שוק של 19%, בעיקר לאחר שהשיקה מכשירי סמארטפון זולים יותר עבור השווקים המתפתחים.

האנליסטים צופים כי הדוחות הרבעוניים יציגו ירידה משמעותית במכירות בתחום הסלולר של אפל. על פי התחזיות, מכירות האייפון צפויות לצנוח בכ-25% לעומת הרבעון האחרון של 2012. בנוסף, העדר השקה של מכשיר אייפון חדש ברבעון השני של 2013 צפוי להשפיע לרעה גם על הדוחות שיפורסמו בחודש יוני הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן