Forbes Israel Logo

מדאיג: 62% מהמועסקים לא יודעים איזה סכום יעמוד לרשותם בפרישה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את עיקרי הסקר החברתי 2012, העוסק בפנסיה וחסכון לקראת פרישה. לפי נתוני הסקר למרבית הישראלים העובדים (82%) יש הסדר פנסיוני. בקרב השכירים מחזיקים 86% בפנסיה ואילו בקרב העצמאיים, רק 57%.

פערים גדולים קיימים בין המועסקים האקדמיים, ש-93% מהם מחזיקים בהסדר פנסיה, לעומת 59% בלבד בענפי האירוח ההסעדה והבינוי. פער זה משתקף גם בחלוקה לפי רמות שכר. רק כ-75% מבין המשתכרים 4,000-5,000 שקלים בחודש מחזיקים בהסדר פנסיוני, לעומת מעל 90% מבין אלה המשתכרים 7,500 שקלים ויותר.

מודאגים מההכנסות לאחר הפרישה | צילום: שאטרסטוק

בנוסף לנתונים אודות הסדרי הפנסיה הקיימים והתנאים הנגזרים מהם, מביא הסקר גם נתונים אודות רמת הידע ומידת ההתמצאות של בעלי ההסדרים בתנאים ובאפשרויות החיסכון העומדות בפניהם.

נראה כי כאשר מדובר בהערכת המציאות הכלכלית לאחר פרישה, רוב הישראלים (62%) תלויים באוויר ואינם יודעים כיצד יראו חייהם בעתיד הרחוק. רק 10% מהשכירים ו-24% מהעצמאים יודעים במדויק איזה סכום יעמוד לרשותם ובאילו תנאים, עם פרישתם.

61% מהמועסקים מעידים כי הם מודאגים שהכנסותיהם לאחר פרישה לא יאפשרו להם לחיות בכבוד. אחוז המודאגים בקרב מבוגרים הקרובים לגיל הפרישה גבוה מזה של הצעירים. כמו כן, נשים מודאגות מהכנסותיהן לאחר הפרישה יותר מגברים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.