Forbes Israel Logo

מדד הבירוקרטיה: מערכת בתי המשפט – במקום האחרון

ציון הבירוקרטיה שמקבל השירות הציבורי בישראל עומד על 6.98, כך עולה ממדד הבירוקרטיה שמפרסמים איגוד לשכות הסחר, חברת SQ וקבוצת גיאוקרטוגרפיה. מהמדד עולה כי השיפור שהושג ברבעון הראשון של השנה, אז הציג מדד רמות שיא, נשמר.

מתוך שבעת המשרדים שבודק המדד עולה כי משרד התחבורה בראשות המנכ"ל עוזי יצחקי מגיע למקום הראשון עם ציון של 7.23 כאשר מיד אחריו נמצא משרד הכלכלה עם ציון של 7.20. במקום האחרון הגיעה מערכת בתי המשפט עם ציון של 6.34.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

מדד הבירוקרטיה בודק את איכות השירות וחווית הלקוח במשרדי הממשלה ובגופים הממשלתיים השונים – הבריאות, התחבורה, הפנים, האוצר (רשות המסים), הכלכלה (התמ"ת), המוסד לביטוח לאומי ומערכת בתי המשפט. המדד מורכב מארבעה קריטריונים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. המדד בוחן גם תהליכים המתרחשים במשרדים כגון הנפקת רישיונות, הוצאת/חידוש דרכון, תשלומים למשרדים ועוד.

לצפייה בטבלה המלאה של ציוני מדד הבירוקרטיה – לחצו כאן:


מדד הביורוקרטיה מגלה כי נושא הסחבת וזמן הטיפול הם גורם הביורוקרטיה העיקרי. להערכת העסקים – הזמן הסביר הממוצע לטיפול בפנייה הינו כשלושה שבועות וחצי (3.64), בעוד שזמן הטיפול בפועל עומד על כעשרה שבועות (10.4).

נתוני המדד מעלים כי זמן הטיפול הממוצע של מערכת בתי המשפט עומד על כמעט 27 שבועות (מעל חצי שנה) לטיפול בעסקים הפונים אליה. על פי המדד, במגזר העסקי סבורים כי זמן הטיפול בעסקים צריך ללעמוד על פחות מ-3 חודשים (עד 11 שבועות).

"אין ספק שחל שינוי במודעותן של רשויות השלטון במדינה", אומר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "ההכרה שצמצום הבירוקרטיה תתרום לצמיחה ללא תוספת תקציבית ואף תחסוך כספי מדינה, מחלחלת בחשיבה של מקבלי ההחלטות והחלטת הממשלה לייעול המגזר הציבורי מעידה על כך. יחד עם זאת אני סבור כי יש להטיל אחריות אישית וישירה על המנכ"לים של כל משרדי הממשלה על שיפור המערכת הבירוקרטית במשרדם ויש לשפוט את הצלחתם במידה רבה על פי מבחן זה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן