Forbes Israel Logo

מדהים: האייפון לבדו שווה כמו כל המוצרים של מיקרוסופט

שימו לב לנתון המדהים הבא: מכירות האייפון של אפל שוות כעת יותר מאשר כל המכירות של מיקרוסופט. לפי המגזין "ואניטי פייר", "מוצר אחד של אפל, שלא היה קיים כלל לפני חמש שנים, הצליח למכור יותר ממה שכל מוצרי מיקרוסופט מכרו ביחד: יותר מחלונות, אופיס, אקס בוקס, בינג, חלונות מובייל, וכל מוצר אחר שמיקרוסופט ייצרה מאז 1975. ברבעון שהסתיים ב-31 במארס, הכניס האייפון לאפל 22.7 מיליארד דולר. מיקרוסופט כולה רשמה הכנסות של 17.4 מיליארד דולר ברבעון".

באופן כללי, לא פשוט לבדוק כמה "שווה" מוצר מול חברה. אפשרות אחת למדידה יכולה להיות השוואת ערך המניה של האייפון (כלומר הערך שהאייפון תורם למניית אפל) מול כל מיקרוסופט, אך לא פשוט לבצע השוואה כזו, ונתקשה להתקרב לתוצאה מדויקת. לא מעט מהערך שאנו מייחסים לאייפון נובע לא רק מהמכשיר עצמו, אלא מכל המערכת הנלווית – כולל האייטיונס וכולל המוניטין של החברה – והמשקל של אלה הוא רב מכדי שיוכל לאפשר לנו לנתק את ההשפעה שיש לו על המניה ולהשאיר את האייפון לבדו.

עבר לבדו את כל המכירות של מיקרוסופט. אייפון 4S | צילום: רויטרס

אנו יכולים גם להסתכל על הרווחים בלבד: אנו יודעים כמה מיקרוסופט הרוויחה, אך שליפת הרווחים של האייפון לבדו יכולה להיות בעייתית. חלק ממנה בגלל הבעיה שהוצגה כאן, ההפרדה של המכשיר מהמערכת השלמה שסובבת אותו. אנו משוכנעים שהאייפון מייצר יותר רווחים כמוצר של אפל מאשר אם היה נמכר על ידי כל חברה אחרת. חלק משוויו משפיע גם על המוצרים האחרים של אפל: איזה חלק ממכירות האייטיונס אפשר לייחס לאייפון, מה שייך לאייפד, ומה למערכות אחרות?

על כן, הדרך הפשוטה ביותר תהיה פשוט להשוות מכירות. וכפי ש"ואנטיפי פייר" מציין, ערך המכירות של האייפון עבר כעת את זה של כל מוצרי מיקרוסופט. הדבר המדהים הוא שאפל הצליחה להגיע לכמות המכירות הזו עם מוצר חומרה, בעוד מרבית ממוצרי מיקרוסופט הם מוצרי תוכנה. את הטריק הזה מעט מאוד חברות הצליחו לעשות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.