Forbes Israel Logo

מדיטציה, התנדבות וגינון: דברים שאנשים מצליחים עושים בסופי שבוע

סופי השבוע מהווים למעשה מפתח להצלחה עסקית. כדי לפתוח את השבוע מלאי אנרגיה ומוטיבציה, יש לנצל את סוף השבוע לאגירת כוחות. שילוב של בילוי עם המשפחה ופעילויות יצירתיות לאימון הצד הנכון של המוח, הופכים אותנו למעשה לאנשים מצליחים יותר.

אולם מה זה בדיוק אנשים מצליחים?

לדברי המאמנת האישית מרשה אגן, אנשים מצליחים הם אנשים שהשיגו מידה מסוימת של אושר ותחושת הצלחה בהקשרים של עבודה, משפחה וחיים רוחניים. מאמן הקריירה, רוי כהן, מגדיר את המצליחים ככאלה שהגיעו אל יעדים כלכליים שהציבו לעצמם או כאלה שמפיקים תחושת סיפוק רבה מעבודתם. "מניסיוני, הצלחות אמיתיות משלבות את שני אלה".

את זה, למשל, אל תעשו | צילום: Shutterstock 

הנה 14 דברים שעל אנשים מצליחים לעשות, לדבריהם, בסופי השבוע:

1. לפנות זמן לבילוי עם המשפחה והחברים. במהלך השבוע העמוס לא יוצא לנו לרוב לראות חברים ולבלות זמן רב עם המשפחה. סוף השבוע הוא הזדמנות מצוינת להשלים את החסר.

2. להתעמל. אימון באופן סדיר חשוב עבור כולם. אם אינכם מצליחים להתאמן באופן יומיומי, ארבע או חמש פעמים בשבוע, נצלו לפחות את סוף השבוע כדי לעסוק בפעילות ספורטיבית. זו הזדמנות טובה לנקות את הראש ולהגות רעיונות חדשים.

3. הגשימו את תשוקותיכם. "הכרתי מנהלת חברת כרטיסי ברכה אשר חזרה לספסל הלימודים והשלימה לימודי תואר שני בשל תשוקתה לאמנות", מספר דייל קורו, מאמן ניהול. "רדיפה זו אחר התשוקה האישית שלה הובילה בהמשך הזמן לאהבה לכתיבת שירה, שזה מה שהיא עושה היום בסופי השבוע". "אנשים מצליחים מקדישים זמן למה שחשוב או כיף עבורם", מוסיפה אגן, "ומפנים זמן לפעילויות שמוסיפות איזון לחייהם". 

4. צאו לחופשה. לצאת מהבית ולקחת פסק זמן למנוחה ונופש למשך סוף השבוע, זה משהו שעשוי להתברר לא רק כרעיון מהנה במיוחד אלא גם כמשתלם. חופשה קצרה תאפשר לכם לחזור אל השגרה במלוא כוחות.

5. התנתקו. הקפידו לקחת פסק זמן מכל ענייני העבודה. אל תבדקו אימיילים במהלך סוף השבוע ואפילו נסו להשאיר את הפלאפון על מצב שקט לכמה שעות.

6. התנדבו. נסו לנצל את שישי ושבת לפעילות התנדבותית. בדרך כלל, מדובר בעבודה שונה במהותה מזו שאתם מבצעים במהלך השבוע ושתעזור "לאוורר" את ראשכם.

7. הימנעו ממטלות. בכל סוף שבוע יש כמה דברים שעליכם לעשות, אבל יש להקדיש להם את מינימום הזמן האפשרי. צרו חלון קטן של זמן לצורך עבודה, ולאחר מכן סלקו את המחשבות אודות המטלות ממוחכם.


ראו סעיף 13 | צילום: Shutterstock

8. תכננו. תכנון הופך אותנו ליעילים יותר ומאפשר לנו להתחיל את השבוע מוכנים. כך ניתן גם לנהל עובדים בצורה יעילה יותר. אנשים מצליחים מתכננים שבוע ואפילו חודש קדימה. בנוסף, בחנו את עצמכם. סוף השבוע הוא זמן טוב לעצור ולהעריך את התנהלותכם בשבוע החולף. הכרה בהצלחה שלכם תתבטא בתחושת שמחה שתקרינו החוצה.

9. התרועעו. בני אדם הם יצורים חברתיים, ומחקרים אודות אושר מגלים כי חיי חברה הם מרכיב חשוב לא פחות ממין למשל. צאו לבלות עם חברים ו/או בני משפחה, או התערבבו בקהילה המקומית.

10. עסקו במלאכת גינון / משחקים / ספורט / בישול וכו'. זה חשוב במיוחד למי שכלוא כל השבוע במשרד. "ישנם כאלה שמוצאים אושר טהור בטיפוח גנים יפים", אומר כהן. קורו מספר על עו"ד ידועה שבסופי השבוע עוסקת בפסיפסים ובאריחים כדי לספק את הצד היצירתי שבה. "מילוי החיים שלה בדרך זו מאפשר לה להיות רעננה בתחילת השבוע ומוכנה להתמודד עם דיונים משפטיים. יצירות אמנות בשבילה הן משהו שמזין את נשמתה ואת הצורך שלה להתחבר לצד הרוחני שלה".

11. התחברו לאנשים חדשים. זוהי לא רק גישה של אנשים מצליחים, זהו אורח חיים. לכל מקום שהם הולכים ומה שלא יעשו, הם מצליחים להתחבר עם אנשים חדשים.

12. שקפו. איגן אומרת כי אנשים מצליחים באמת מנצלים את סופי השבוע כדי להעריך את מה שיש להם, וכדי לחשוב על האושר ועל ההישגים שלהם. סופי השבוע מהווים הזדמנות מצוינת כדי לשקף את התחושות שלכם.

13. עשו מדיטציה. "הדרכות וחוגים מציעים דרכים להגיע לתובנה ולשקט נפשי", אומר כהן. "האם יש טוב מזה כדי להביא את עצמך להצלחה בעולם קשה זה?".

14. הטענו. אנחנו חיים בעולם תחרותי. ביצועי שיא דורשים לעיתים מנוחה במטרה לטעון את הסוללות שלכם מחדש. כך יכולים אנשים מצליחים לעשות כל כך הרבה בזמן העבודה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.