Forbes Israel Logo

מדמות קומיקס בשנות ה-40 ועד להכרזה של טים קוק: האבולוציה של השעונים החכמים

באחד האירועים המתוקשרים והמדוברים של השנים האחרונות, השיקה השבוע חברת אפל את השעון החכם שלה, ה-I Watch, לצד שני מכשירי אייפון חדשים וטכנולוגיה מתקדמת ביצוע תשלומים באמצעות המכשיר הסלולרי. אין ספק כי מעריצי החברה חיכו כבר זמן רב לאייפונים החדשים והמדוברים, אך פריצת הדרך המשמעותית ביותר הייתה דווקא השעון החכם: מדובר בדריסת הרגל הראשונה של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית באחד התחומים המדוברים ביותר – הטכנולוגיה הלבישה.

לאחר הרעש הרב שיצרו המשקפיים של גוגל (ה"גוגל גלאס"), עולם הטכנולוגיה כולו חיכה בנשימה עצורה לרגע בו תציג אפל סוף סוף את המכשיר הראשון שלה בתחום המסקרן. בחברה לא מיהרו, ולמרות שכמה ממתחרותיה הרציניות כבר השיקו דגמים שונים של שעונים חכמים, טים קוק ואנשיו בחרו להמתין עד לסיום המלאכה באופן אשר ישביע את רצונם לחלוטין, לדבריו. הרגע הזה, כך נראה, הגיע ביום שלישי האחרון, כשקוק עמד על הבמה והביא לעולם את השעון החכם הראשון של אפל.

"מדובר בתחילת הפרק הבא בסיפור של התפוח שלנו" אמר קוק במהלך ההשקה, ונראה שהוא יודע על מה הוא מדבר: מומחים רבים מעריכים כי לאחר ה"גל" אשר הביא להשתלטות מכשירי הסמארטפון על חיינו, המגמה תעבור לפריטי לבוש מסורתיים יותר, אשר ישולבו בטכנולוגיות מתקדמות וישמשו אותנו למגוון רחב של שימושים. הראשון ברשימה, כאמור, הוא השעון.

השעון החכם של אפל מאפשר התממשקות מלאה לאייפון, ובאמצעותו ניתן לצפות בתמונות מהמכשיר הנייד ולקבל התראות מגופים שונים. ניתן להפעיל אפליקציות שונות, לשלוח הודעות שמע או להכתיב הודעת טקסט, לנהל את יומן הפגישות, ועוד.

מנכ"ל אפל טים קוק חושף את השעון החכם | צילום: רויטרס

אך "השעון החכם" עבר דרך לא קצרה עד לרגע בו השיק השבוע קוק את גרסתה של אפל. חוקרים שונים מייחסים את שורשיו בכלל לבלש קומיקס אמריקאי בשנות ה-40, אשר נשא שעון המחובר למשדר רדיו מיוחד. שנים רבות לאחר מכן, ניסתה חברת LG את מזלה כשהשיקה שעון / טלפון זעיר מיוחד, אשר לא הצליח למצוא את דרכו את ציבור הלקוחות. לפני שנתיים הייתה זו דווקא חברת סמסונג אשר השיקה את סדרת Galaxy Gear המדוברת, והחלה לשווק גם את השעונים החכמים שלה.

כעת הגיע תורה ל אפל. לנו נותר רק להמתין ולגלות האם המוצר החדשני אכן יצדיק את הבאזז הגדול אשר נוצר סביב השקתו – או שמא יתברר כי מדובר במוצר נוסף בשרשרת המכובדת של השעונים החכמים.

כל הצילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.