חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מהר יותר, נקי יותר: טכנולוגיה חדשה תגביר מהירות הגלישה פי 4

טכנולוגיית סינון הרעשים מעולם הסאונד עשויה להגביר באופן משמעותי את מהירות הגלישה באינטרנט, כך מגלה מחקר חדש. החוקרים גילו כי שילוב שתי קרני אור בתוך סיב אופטי אחד מאפשר למידע לעבור דרכו במהירות הגדולה פי 4 מאשר על ידי שימוש בקרן אור בודדת. האם זהו סופו של הסיב האופטי של גוגל?

ממצאי המחקר שפורסם במגזין Nature Photonics, מראים כי  בתוך סיב אופטי ניתן להעביר לא קרן אור אחת, כפי שנהוג כעת, אלא שתיים, כל אחת מהן מהווה תמונת מראה של האחרת. כאשר שתי הקרניים משתלבות מחדש בצד המקבל, רעשי הרקע שאות צובר במהלך תנועתו בסיב מתבטלים. טכנולוגיה זו משמשת לייצור אזניות חסינות רעש. 

המשמעות היא שצמד הקרניים מסוגל להעביר מידע במהירות הגבוהה פי 4 מזו של קרן אחת. החוקרים עשו שימוש בטכנולוגיה זו על-מנת לשלוח אות של 400 ג‘יגה-בייט בשנייה, הגדול בדיוק פי 4 מהסיב האופטי המסחרי המשוכלל ביותר הקיים כיום בשוק. האות הועבר לאורך סיב אופטי של 12,800 קילומטרים, ארוך יותר מהסיב הטרנס-אטלנטי הארוך ביותר. 

סיבים אופטיים | צילום: ingimage/ASAP

החוקרים מסבירים כי ישנה מגבלה למרחק בו אות האור יכול לעבור הינה עצמתה של הקרן. ככל שהעצמה גבוהה יותר, כך נוצרים יותר קשרי גומלין בין האור לבין החומר ממנו עשוי הסיב, דבר היוצר רעשי רקע. אבל כאשר נוצרים שני "רעשים" כאלה במקביל, הם מבטלים זה את זה. המשמעות היא שניתן לעשות שימוש בעצמה גבוהה יותר, להעביר יותר מידע לאורך סיב ארוך יותר, ולא לחשוש מהרעשים.

המדען המוביל במחקר, שיאנג ליו ממעבדות בל בניו ג‘רזי, אמר בראיון לתאגיד השידור הבריטי BBC כי "לעתים אתה צריך לשלוח מידע מלונדון לניו יורק, לעתים מלונדון לפריז. הקישורים משתנים ואתה לא יכול להמשיך לשלוח אנשים לאמצע. הפתרון שלנו מציע שבקצה, אם תשלב שני גלים זהים, הם יבטלו באופן קסום את הפרעות של כל אחד מהם, ואתה תוכל לקבל בחזרה את האות המקורי".

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

Webcollage הישראלית נרכשה על ידי Answers.com תמורת 37 מיליון דולרים

בית המשפט קבע: גוגל תשלם ל"משלוחה"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן