Forbes Israel Logo

מה מצפה לנו השבוע בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם?

השבוע תיפתח בלאס-ווגאס תערכות CES, תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, שתיערך בין ה-6 בינואר ל-9 בינואר. כמה גדולה? בשנה שעברה ביקרו בתערוכה יותר מ-170 אלף מבקרים מיותר מ-150 מדינות והם פגשו מציגים מיותר מ-3,600 חברות שונות. שטחי התצוגה העצומים עולים על 200 אלף מ"ר, השווים בערך ל-7 פעמים שטחי המסחר של קניון עזריאלי.

עשרות חברות מנצלות את ההזדמנות שהעיניים נשואות לווגאס, כדי להציג את הפיתוחים והמוצרים החשובים ביותר שלהן לשנה החדשה. אנחנו נהיה שם, כדי לעדכן אתכם בזמן אמת עם כל ההכרזות, כל המוצרים וכל ההדגמות, אבל עד אז, הנה טעימה קטנה ממה שצפוי לנו בשבוע הבא.

מיחשוב לביש

2015 היתה שנת השעון החכם, כשהוביל את המגמה השעון החכם החדש של אפל. חוץ מאפל, ראינו השקות של שעונים חדשים מסמסונג, וואווי, מוטורולה ויצרני שעונים מסורתיים כמו Tag ו-Fossil שהציגו את הפרשנות שלהם לשעון החכם. למרות זאת, עדיין לא ראינו את הקילר-פיצ'ר שיגרום לאנשים לעזוב הכל ולהגיד "אני חייב שעון חכם". בתערוכה הקרובה יציגו לא מעט יצרנים מיחשוב לביש שכולל חוץ משעונים חכמים גם צמידי ניטור, נעליים חכמות, חולצה חכמה ועוד. שיאומי ו-Misfit צפויות להציג מיחשוב לביש – ונגיש יותר מבחינה כלכלית.

מציאות מדומה

השנה תסמן קפיצת דרך עם ההשקה המסחרית של דגם ה-Rift של Oculus והתקן המציאות המדומה של סוני, אבל שניהם לא יתרחשו בתערוכה הקרובה. במקום זאת אנחנו צפויים להכרזות חדשות מ-HTC וענקית המשחקים האמריקאית Valve ששיתפו פעולה לצורך פיתוח ה-Vive VR וכן, חברת Leap Motion שמפתחת אמצעי שליטה ללא מגע.

מכוניות חכמות

השנה תהיה בסימן מכוניות אוטונומיות, מכוניות שמתממשקות טוב יותר לסמארטפונים שלנו, מכוניות שמריצות Android Auto ומערכות הפעלה חכמות אחרות. פורד צפויה להכריז על שיתוף פעולה עם גוגל בתחום המכוניות האוטונומיות; יצרנית חדשה בשם Faraday Future צפויה להכריז על מכונית עתידית ופולקסווגן צפויה להציג את דגם הקונספט של המכונית החשמלית שלה.

מכוניות חכמות. הממשק לסמארטפון צפוי להשתפר ב-2016 | צילום: fotolia

קולנוע ביתי

בתערוכה השנה מתכננות להציג כל השחקניות הגדולות בעולם המסכים והאודיו. עכשיו כשטלוויזיות ה-4K הפכו כבר למיינסטרים, ומסכי ה-8K עדיין רחוקים מהשקות מסחריות, החברות מנסות לבדל את עצמן ולמצוא את היתרון המבדל שלהן. בינתיים אנחנו יכולים לצפות לשיתופי פעולה ותמיכה מובנית של הטלוויזיות ומערכות האודיו בשירותי סטרימינג או בהתקנים קיימים כמו כרומקאסט, AirPlay קונקט של ספוטיפיי ועוד. החברות השונות צפויות להציג גם את הדור הבא של ההאוזניות והרמקולים שלהן, שכוללים כמובן חיבורים אלחוטיים.

מובייל

יצרניות הסמארטפונים נוטות בדרך כלל להציג את מכשירי הדגל שלהן באירועים נפרדים או באירועים במסגרת כנס ה-MWC בברצלונה, כנס שייערך בפברואר 2016. למרות זאת צפויה LG להציג מכשירי ביניים; אסוס, שהכריזה בתערוכה לפני שנה על ה-ZenFone 2 המצליח שלה, אולי תכריז על היורש, ה-ZenFone 3; גם HTC תציג ככל הנראה דגמי ביניים חדשים; הכרזות מעניינות נוספות צפויות להגיע מצד יצרניות השבבים: nVidia שהציגה כבר בתערוכה את ה-Tegra X1 שלה, עשויה להציג את המעבד הבא שלה; קוואלקום תציג ככל הנראה סמארטפונים ראשונים שמתבססים על מעבד הדגל שלה, ה-Snapdragon 820; גם אינטל תקיים אירוע וצפויה להציג פיתוחים חדשים, אולם לא ברור עדיין עד כמה אלו יהיו קשורים למובייל.

מצלמות

ב-2015 ראינו סוף סוף פריצה של מצלמות ה-Mirroless למיינסטרים. השנה, אנחנו מצפים ומקווים שנתחיל לראות גם דגמים במחירים ששווים לכל נפש. 5 הגדולות, כלומר, קאנון, ניקון, אולימפוס, פאנאסוניק וסוני יהיו בתערוכה ויציגו חוץ מדגמי Mirrorless גם דגמים חדשים של מצלמות הפוקט שלהן ודגמים זולים יותר של מצלמות ה-DSLR שלהן, אם כי ככל הנראה, לא נראה כאן הכרזה על מצלמות דגל חדשות.

רחפנים וכל מה שמתחת

עוד תחום שצפוי להיות לוהט השנה בתערוכה הוא הרחפנים; חוץ מ-DJI אנחנו צפויים להכרזות רבות מיצרניות ומסטארטאפים (ביניהם ישראליים) שמפתחים מערכות נלוות לרחפנים. בין היתר נראה יכולות צילום מרשימות יותר, יכולות טיסה אוטונומיות, תוך כדי התחמקות ממכשולים וחיבור בין הרחפנים לצילום וידאו ב-360 מעלות.

חוץ מרחפנים, אנחנו גם צפויים ללא מעט הכרזות והדגמות של אביזרי IoT לבית החכם שמתבססים על פלטפורמת ה-Brillo של גוגל או ה-HomeKit של אפל; גם סמסונג תקיים אירוע לעיתונאים שצפוי לכלול מוצרים חדשים ומסקרנים בתחום כמו למשל מכונת כביסה חכמה, כפי שהציגה בכנס IFA מוקדם יותר ב-2015. בנוסף ל-IoT, אנחנו צפויים לראות מבול של מחשבים. וכשאנחנו כותבים מחשבים, אנחנו מתכוונים למחשבים בכל מצבי הצבירה: מחשבים אישיים, לפטופים, מחשבי 2 ב-1, מחשבי All-In-One, טאבלטים וסטרימרים, כששני האחרונים כבר יכולים להריץ את חלונות 10 בצורה זהה לגמרי למחשב האישי המסורתי.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: לאן הלך הכסף? הסטארטפים שגייסו ונרכשו בדצמבר-2015

עוד בגיקטיים: 3 טרנדים חשובים שכדאי לעקוב אחריהם ב-2016

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.