חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מוחבאים בתוך מכולה: כ-700 אלף כדורי ויאגרה מזוייפים בשווי 20 מיליון שקל נתפסו בנמל אשדוד

למעלה מ-700 אלף כדורים מוברחים לטיפול באין אונות, במשקל של כחצי טון, נתפסו אתמול על ידי בודקי מכס אשדוד באחת מהתפיסות הגדולות ביותר בתחום. הכדורים, ששווי השוק שלהם מוערך בכ-20 מיליון שקל, הוסלקו במכולת רהיטים שהגיעה מסין שיועדה ליבואן מהרשות הפלסטינית.

היבואן, בן 30 מחברון, שבבעלותו חברה לייבוא מגוון מוצרים, הגיש למכס בקשה לשחרור מכולה אשר על פי הצהרתו, הכילה ריהוט ואבנים לקישוט שערכם כ-20 אלף שקל. המכולה נותבה לשיקוף במשקף המכולות, שם מפענח ערני הבחין באי אחידות בצפיפות הרהיטים ועל כן, הפנה את המכולה לבדיקה פיזית.

ויאגרה. לכדורים המצולמים אין קשר לכתבה | צילום: רויטרס

בבדיקה נמצאו במכולה מאות שידות לטלוויזיה מפורקות וארוזות באריזתן המקורית ובתוכן מוטמנות שקיות עם כדורים מזוייפים לטיפול באין אונות מסוגים שונים. לצורך הסוואת הכדורים המוברחים, אוחסנו בפתח המכולה אבני קישוט צבעוניות בגדלים הדומים לגודל הכדורים, מתוך מטרה להטעות את בודקי המכס.

לאור כמות הכדורים העצומה, ההערכה היא שמדובר בכדורים המיועדים לצריכה גם בשטח ישראל ויתכן מאד אף למכירה במדינות שונות בעולם באמצעות האינטרנט והפצה במשלוחי דואר. חוקרי מכס אשדוד בשיתוף יחידת חקירות מכס ומע"מ ת"א פתחו בחקירה ודוגמאות מהכדורים הועברו לבדיקת משרד הבריאות. ברשות המסים ביקשו לציין כי תרופות מזוייפות לא רק מהוות הפרה של קניין רוחני, אלא מהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור ועל כן, הכדורים יועברו להשמדה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן