Forbes Israel Logo

מוכנים לטוס לחלל? נאס"א תקים נמל תעופה מסחרי בפלורידה

מדינת פלורידה מבקשת להקים נמל תעופה מסחרי לטיסות לחלל. חברת ספייס פלורידה, סוכנות החלל הלאומית של המדינה פנתה לנאס"א לאחרונה בבקשה להעביר לשליטתה 150 דונם בשטח מרכז החלל על שם קנדי בעיר אורלנדו ולהקצות אותם להמראות ונחיתות של טיסות אזרחיות לחלל. 

לטענת ג'ניפר קרול, יו"ר דירקטוריון חברת ספייס פלורידה "מדובר בצורך בסיסי של מדינת פלורידה ושל הממשלה האמריקאית". קרול שיגרה מכתב בנושא לשר התחבורה האמריקאי, האחראי על פיתוח כלי תחבורה לחלל מטעם ממשלת ארה"ב. 

חברת ספייס פלורידה הוציאה לאחרונה 2.3 מיליון דולר על לימוד ובחינת תנאי השטח בו מתוכנן להיבנות נמל התעופה קייפ קנברל. על פי התכנון צפויות להמריא מהנמל כ-12-10 טיסות אזרחיות בשנה, כך טען מנכ"ל ספייס פלורידה, פרנק דיבלו. 

מרכז החלל קנדי בפלורידה | צילום: רויטרס

בשלב הראשון הטיסות יממונו על ידי ממשלת ארה"ב אך לטענת דיבלו, כאשר חברות נוספות יכנסו לתחום ויוכלו להוריד את מחירו של השירות לציבור, לא יהיה עוד צורך בהתערבות הממשלה.

בשלב זה אין הערכת עלויות עבור הפרויקט, אולם לדבריו, המימון לא יגיע מגביית מסים מאזרחי פלורידה והסביבה. 

תוכנית דומה להקמת נמל תעופה מסחרי לחלל מתוכננת בניו מקסיקו על ידי חברת וירג'ין גלקטיק, בבעלותו של המיליארדר הבריטי ריצארד ברנסון. בנוסף, החברה מתכננת להקים מסלולי המראה ונחיתה לחלליות נוסעים גם באלסקה.

כתבות נוספות בנושא:

המבצע של המאה: צברו נקודות הנוסע המתמיד – וקבלו טיסה לחלל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.