Forbes Israel Logo

מועצת הביטחון דורשת מישראל: "הפסקת אש מיידית וללא תנאים"

מועצת הביטחון של האו"ם דוחקת הבוקר בישראל, בפלסטינים ובחמאס לפעול להשגת הפסקת אש הומניטרית ולהתקדם במאמץ להשגת הפסקת אש ארוכת טווח, על בסיס המתווה המצרי להפסקת אש.

ההצהרה הביעה תמיכה רבה ב"הפסקת אש הומניטרית מיידית וללא תנאים, שתאפשר למשלוח עזרה נחוצה" באזור עזה שבו נלחמים ישראל והחמאס כבר כמעט שלושה שבועות.

מועצת הביטחון הביעה "דאגה רבה באשר להחמרה במצב כתוצאה מהמשבר בעזה ואובדן חיי אזרחים ופצועים רבים" ואמרה כי אלו מדגישים את "הצורך בנקיטת צעדים מתאימים כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של אזרחים וההגנה עליהם".

צילום: רויטרס

תושבי רצועת עזה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי התקיפות הישראליות וירי הרקטות של חמאס לעבר ישראל דעכו ביום ראשון, כך שיכול להיות שהפסקת אש בשטח נרקמת, לקראת חג העיד אל-פיטר שיחל היום.

שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, אמר למועצה הבוקר: "חמאס ירה יותר מ2500 רקטות על אנשינו והם יורים מבלי הבחנה על אזרחים הם יורים על גני ילדים כמו שלכם, בתים, מפעלים ומשרדים. כמו אלו שאתם הולכים אליהם כל בוקר. חמאס שם בכוונה טילים בתוך בית ספר ויורה מבית הספר של אונר"א", אמר פרושאור.

החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מגיעה יום לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה הדגיש את הצורך בהפסקת אש הומניטארית ללא תנאים ובאופן מיידי ברצועת עזה, כך נמסר מהבית הלבן.

אובמה אמר כי על הפסקת האש להיות על בסיס הבנות עמוד ענן והוסיף כי בכל מקרה כל פתרון לטווח ארוך לסכסוך הישראלי-פלסטיני חייב להבטיח את פירוק ארגוני הטרור מנשקם ופירוז רצועת עזה.

לכתבה במעריב השבוע

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.