חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מחוץ לחומה: איך הפילה התוכנית הקומית של רשת CBS את מניות חברות האינטרנט המובילות בסין?

מניותיהן של חברות האינטרנט הסיניות הן אמנם לא מצרך מבוקש כיום, אך רוכשים אשר בכל זאת מביעים בהן עניין, שימו לב – מדובר בתקופה רגישה במיוחד בה גורמים רבים משפיעים על ערך המניות, אפילו גורמים שלא לקחתם בחשבון. הבוקר, למשל, היה זה ד"ר שלדון קופר – הדמות החביבה מתוכנית הטלוויזיה האמריקאית "המפץ הגדול", אשר הביאה לירידות בערך החברות המובילות.

הבוקר, הסוחרים במניות חברות האינטרנט הסיניות המובילות דווקא החלו את היום עם חיוך רחב. מה שהחל כשמועה באתרים השונים הפך במהרה להכרזה רשמית אשר השפיעה רבות על המסחר: ההודעה לפיה חברת האינטרנט עלי-בבה, אשר צפויה לצאת בקרוב בתהליך ההנפקה הגדול ביותר בתולדות וול סטריט, רכשה 16.5% משירות הוידאו הסיני יוקו-טודו עבור 1.22 מיליארד דולר, היכתה גלים והזניקה את ערכן של החברות הטכנולוגיות כולן. האתר יוקו-טודו הוא הפלטפורמה המובילה בסין לשידורי וידאו, ומספר המשתמשים בו גדול אפילו יותר משל יוטיוב.

העסקה משקפת ערך של 30.5 דולר למנייה – גבוה מזה בו נסגר המסחר במניה בסוף השבוע, אז עמד ערכה על 26.3 דולר בלבד. הבוקר, לאחר הדיווחים על העסקה מחיר המנייה טיפס בתחילה – אך צנח במהרה וירד אל רף של 22.6 דולר. גם מניות חברות אינטרנט מובילות נוספות בסין צנחו היום.

חברי "המפץ הגדול". יבינו את הסיטואציה? | צילום: shutterstock

אחת הסיבות לנפילה במניית יוקו-טודו הייתה הערכות שגויות במשק הסיני בדבר דו"חות סיכום הרבעון של החברה והרווחים אשר היא הציגה, אך נראה כי לנפילה בערך המניות תרמה בעיקר החלטה של הממשל הסיני אשר פורסמה הבוקר. על פי ההודעה, הממשל החליט לאוסר באופן מוחלט ומיידי את שידורן של מספר תוכניות אמריקאיות ברשת האינטרנט הסינית, ולהוסיפן לסדרות אשר יעצרו ב"חומת האש הגדולה של סין" – הכינוי אשר הוצמד למערכת הצנזורה החמורה במדינה הקומוניסטית.

בין הסדרות אשר נאסרו לשידור ניתן למצוא את "האישה הטובה", סדרת המשטרה "NCIS" ואפילו את הסדרה הקומית המצליחה של רשת CBS "המפץ הגדול", אשר נחשבת לאחת האהובות על הקהל הסיני. מדובר במהלך מפתיע אשר לא זכה להסבר מטעם השלטון, שכן מדובר בסדרות חביבות ונטולות אלימות או מסרים מורכבים. לשם השוואה, הרשויות בסין ממשיכות להתיר לצפייה את הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס, אשר מציגה מקרי אלימות רבים ושחיתות במסדרונות הממשל.

"המפץ הגדול" צברה קהל מעריצים רחב לאורך העונות האחרונות, כשהיא מציגה את סיפורם של 4 חברים מהמכון המדעי באוניברסיטת קליפורניה, כולם מדענים המתקשים בסיטואציות חברתיות או יחסים עם נשים. גיבור הסדרה, ד"ר שלדון קופר, הפך לאחת הדמויות המוכרות והאהובות בלוח השידורים האמריקאי ונודע עקב חוסר הבנתו הבסיסי את הסיטואציות החברתיות הקורות סביבו. מעניין אם מישהו יצליח להסביר לו כיצד דווקא הוא השפיע הבוקר על מניותיהן של ענקיות האינטרנט הסיניות – ועל אחת מהעסקאות המעניינות בשוק התוכן הסיני בשנים האחרונות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן