Forbes Israel Logo

"מחירי הדיור הביאו את הישראלים לרכוש נכסים בחו"ל יותר מאי פעם": מנכ"ל פאסיפיק הולדינגס בראיון

מחירי הדיור המאמירים בישראל כבר העסיקו וועדות, שרים, פרשנים, וכנראה שגם הביאו לא מעט צעירים ישראלים לקנות כרטיס חד כיווני לברלין, אבל יש גם מי שמרוויח מהמצב – גם אם בעקיפין. "השורה התחתונה היא שהישראלים רוכשים היותר נכסים בחו"ל יותר מאי פעם בעבר", מצהיר יובל זיו, בעליה של חברת ההשקעות בנדל"ן "פסיפיק הולדינגס". "נכון, כל השקעות זרות בארה"ב בכלל נמצאות בשיא עכשיו, אבל אני מאמין שאם נבדוק את כמות ההשקעות ביחס לגודל המדינה, ישראל תככב בראש הרשימה".

אז מדוע בוחרים הישראלים להשקיע את כספם דווקא מעבר לים? ממשרדו באחת הקומות הגבוהות של מגדל "משה אביב", זיו יכול לתצפת על השטח – ולנתח את המגמות. "קודם כל, הישראלים מבינים היום את הפוטנציאל האדיר של השקעות מעבר לים", הוא מסביר. "התשואות הגבוהות, ביחד עם ה'כאב ראש' הרב שנחסך להם, פשוט משתלמים". אבל בכך לא מסתכם העניין: "במצב השוק כיום, לישראלים שחסכו הון סביר פשוט אין איך להשקיע אותו בנדל"ן בארץ. תחשוב על זוג צעיר או משפחה שהצליחו לחסוך כמה מאות אלפי שקלים ורוצים לקנות בית. מה הם יוכלו לקנות בסכום כזה בארץ? כלום. בארה"ב הם יוכלו להשקיע את הכסף ולקבל תשואה קבועה".

אחד החששות אשר משמיעים פרשנים שונים באשר למחירי הדיור הגבוהים בישראל מסתכמת בכך בדיוק: החשש כי מעט הכסף הפנוי להשקעות פשוט יופנה לחו"ל – על חשבון השקעה במשק הישראלי. לזיו זו נראית טענה משונה: "אנחנו חיים בעידן גלובלי, וגם השוק גלובלי. זה המצב. הזליגה של ההשקעות לחו"ל מונעת ניפוח נוסף של מחירי הדירות, מעבר לניפוח שכבר קיים במשק. אם יש משהו שיוכל לעזור לבועת הנדל"ן שנוצרה פה, הרי זה בדיוק זה". 

"בעסקה טובה כל הצדדים יוצאים מרוצים". זיו | צילום: יח"צ

"בית חרושת למכירות"

"פסיפיק הולדינגס", החברה אשר הקים זיו, מסייעת למשקיעים לבצע את אותה השקעה: אנשיו תרים בארה"ב אחר נכסים למכירה, אשר להערכתם יוכלו בתוך זמן קצר יחסית להשביח ולמכור במחיר גבוה מזה שרכשו. בנוסף, הם מתעסקים גם ברכישת נכסים והשכרה ארוכת טווח.

"אני כמו בית חרושת לנכסים", הוא מעיד. "המטרה היא לקנות – להשביח – למכור, ובהקדם האפשרי". כך, רבים מהנכסים אשר בבעלותו הוא רכש מידיהם של כונסי נכסים או מעקלים למיניהם. כשהוא מזהה נכס אשר נמכר במחיר נמוך ממחירו בשוק – הוא ממהר לרכוש, ולהתחיל להשביח. ככה, הוא מסביר, גם משקיעים "קטנים" עם הון של כמה מאות אלפי שקלים יכולים להיכנס כשותפים בתהליך – ולהנות מהרווחים. כיום, מנהלת החברה כ-460 נכסים ברחבי ארה"ב, כשגם זיו עצמו מושקע ומחזיק בעצמו בכמה עשרות. 

הוא מתגאה במיוחד בהבדלי המחירים אשר הוא מציע לישראלים, ביחס לאלו המוצעים לאמריקאים. "המחירים שלנו לישראלים תמיד נמוכים יותר", הוא מסביר. "אם אמריקאי היה נכנס לאתר בעברית ומסתכל על המחירים, הוא היה מגלה שממנו אנחנו פשוט מבקשים יותר כסף. והם גם משלמים בשמחה".

מהפקת מסיבות לדירות יוקרה

זיו, עו"ד במקצועו, עבר דרך צבעונית עד שהגיע לעיסוק בנדל"ן ברחבי ארה"ב. עוד בישראל החל לעבוד ביחד עם אחיו בהפקת מסיבות ענק – הפקות אשר סייעו לו לצבור הון ראשוני קטן. עם הכסף הזה הוא עבר לארה"ב, שם החליט לקחת את הפקת המסיבות שלב אחד קדימה. "הרעיון היה להקים מועדון סגור שיארגן כמה מסיבות בכל חודש" הוא משחזר. "במקום למכור כרטיסי כניסה למסיבה, רציתי למכור כרטיסי חבר, ככה שכל מי שיגיע וירצה ליצור קצת קשרים ידע שזה המקום להיות בו". השלב הבא היה להפיק מסיבות שימשכו אפילו את אנשי לוס אנג'לס. "עשינו הכל בגדול. מסיבות עם גמלים, עם הופעות, וכו'. הכל כדי למשוך אנשים".

אחרי כמה חודשים עשה את הבלתי ייאמן, כשעשה "אקזיט" של ממש בעסקי המסיבות. הוא מכר את החברה, ואת הכסף שהרוויח החליט להשקיע בנדל"ן. דווקא המשבר הגדול של 2008 הביא איתו לא מעט הזדמנויות עבורו: "אמנם חטפתי כמה סטירות קשות מאוד מהשוק באותו משבר, אבל ידעתי גם להרוויח". זיו הבין כבר בשלב מוקדם שבלוס אנג'לס ובפלורידה מתפתחות להן בועות נדל"ן של ממש, והחליט להשקיע את הכסף דווקא באוקלהומה הסולידית. "לא היו שם תשואות מטורפות – אבל היא גם לא נפלה בכלל במשבר", הוא מסביר כיום.

אפשר להשקיע גם עם הון קטן יחסית | צילום: יח"צ

ביתר המדינות, בהן צנחו מחירי הנדל"ן בעשרות אחוזים, זיו מיהר להשקיע. "הרבה מכרים הזהירו אותי, אמרו שהמחיר רק ירד וירד. אבל אני מאמין שמה שיורד סופו לעלות. אולי לא בדיוק לרמה המקורית, אולי מעבר – אבל אין ספק שהמחירים היו צריכים לעלות, וזה מה שקרה".

את הלקוחות הוא אסף בשיטת "חבר מביא חבר". בהתחלה חברים, אז חברים של חברים, בני משפחה שלהם – וכך צבר עוד ועוד לקוחות אשר משקיעים באמצעות החברה. "ה'אני מאמין 'לי הוא מאוד פשוט", הוא מסכם. "עסקה צריכה להיות מצב בו כל הצדדים מרוצים. הלקוח, המשקיע, אני כגורם מממן, כולם. זה מאוד קשה לעשות ככה עסקים, אבל זו הדרך שלי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.