חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מחירי הדירות בארץ עלו ב-2.7% ברבעון השני

מחירי הדירות עלו ב-2.7% ברבעון השני של 2015, לפי השמאי הממשלתי, לעומת הרבעון הראשון של השנה. בנוסף, חלה עלייה בתקופה זו במספר העסקאות לרכישת דירות למגורים. עליית מחירים בשיעור של 5% הייתה בשנה האחרונה, מה שמראה כי אין ציפייה בקרב הציבור לירידה במחירי הדירות בעתיד הקרוב.

השמאי הממשלתי טל אלדרוטי, בחן בסקירה שפורסמה היום, את היקף הרכישות של דירות 4 חדרים ב-16 ערים בארץ, יד שניה וחדשות כאחד, מאחר וההיקף של דירות בגודל זה הוא הנפוץ בשוק.

למרות הצעדים שהוביל, מחירי הדיור ממשיכים לעלות | צילום: מרק ישראל סלם

בשתי ערים דרומיות נרשמו העליות בשיעור הגבוה ביותר לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה – 14% בבאר שבע ו-11% באשקלון. מלבד שתי ערים ברשימה, בכולן נרשמו עליות במחירי הדירות, בהשוואה לרבעון הראשון השנה.

אלדרוטי הסביר כמה סיבות לנתונים. בתחילת השנה הציבור המתין לתוצאות הבחירות, אך בהמשך חזר לרכוש דירות. בנוסף, נרשמה עלייה במספר העסקאות בשל מדיניות הדיור של כחלון, ובפרט העלאת מס הרכישה למשקיעים. "הממשלה החלה בנקיטת מספר צעדים כחלק ממאמציה להפחתת מחירי הדירות, ריסון הביקושים והגדלת ההיצע. פעולות אלה יניבו דירות זמינות בטווח זמן של שנתיים לפחות ולכן פתרון קרוב אינו נראה באופק, ונראה שלא השפיע על ערכי שווי הדירות ברבעון השני", אמר אלדרוטי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן