Forbes Israel Logo

מחירי הדלק בישראל – מהיקרים ביותר בעולם

עכשיו זה רשמי: ישראל היא בין המדינות היקרות בעולם במחירי הדלק. סוכנות הידיעות בלומברג בדקה וצאה כי מחיר של 3.7 ליטר דלק בישראל עולה 9.28 דולר. את רשימת המדינות היקרות מובילה נורבגיה עם מחיר של 10.12 דולר לאותה כמות דלק ואחריה טורקיה שם תאלצו לשלם 9.41 דולר לגלון אחד של דלק. 

במסגרת הבדיקה, מלאו נציגי בלומברג מיכל של כ-148 ליטר דלק במכונית שברולט סבורבן ב-60 מדינות ברחבי העולם. המדינה בה מחיר הדלק הוא הזול ביותר היא ונצואלה, שם משלמים עבור גלון רק 3.51 דולר בלבד. 

מחיר הדלק בישראל מהווה 11% מההכנסה היומית הממוצעת | צילום: רויטרס

לפי בלומברג, מחיר הדלק הממוצע בעולם ירד בשלושת החודשים האחרונים בכ-8%, אולם הירידה לא הורגשה בכל המדינות במידה שווה. חמיר הדלק בבדיקה נקבע על בסיס מחיר ממוצע ארצי בהתחשב בהכנסה היומית הממוצעת לתושב בכל מדינה. 

על פי בדיקת בלומברג, המיסים על הדלק בישראל מהווים כמחצית ממחירו. ההכנסה הממוצעת היומית בישראל היא כ-87 דולר לאדם, כאשר כ-11% ממנה משלמים תושבי המדינה עבור גלון דלק.

אמנם ממשלת ישראל מסבסדת כמות מסויימת ממחיר הדלק במדינה אך בבדיקה של בלומברג נראה כי 565 מיליון הדולר המסובסדים בישראל הם רק חלק קטן מסך הסובסידיות העולמיות על הדלק המסתכמות ב-409 מיליארד דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.