Forbes Israel Logo

מחירי הנפט מזנקים – ודוחפים את המשקיעים אל האנרגיה הסולארית

מחירי הנפט ממשיכים לטפס, ומפנים את תשומת הלב לתחום חם אחר בענף האנרגיה: האנרגיה הסולארית. ביום חמישי האחרון שחררה סוכנות S&P תוצאות מחקר שבדק מגמות בתעשיית המיזוגים בתחום. בהסתמך על הדוח של S&P, מתברר כי קיים קשר הדוק בין מחירי נפט גבוהים לפעילות מיזוגים בשוק הסולארי.

ב-S&P מציינים כי "ב-2004-2008, הערך השנתי של פעילות המיזוגים עלה בכל שנה, כשסכום העסקאות הגיע ל-3.1 מיליארד דולר ב-2008 (ביולי 2008 הגיעו מחירי הנפט לשיא). המיתון הגלובלי, אשר הגיע לאחר מכן, הוריד את הדרישה לאנרגיה, ובהתאם גם את מחירי הנפט, מה שהוביל לירידה בכמות המיזוגים בשוק הסולארי, אשר הגיעו ל-2.9 מיליארד דולר ב-2009.


צילום: רויטרס

אחרי שהשפל הגדול חלף, זינק נפח העסקאות בענף והגיע לשיא של 10 מיליארד דולר ב-2011, כשבמהלך שנה אחת בוצעו מספר עסקאות ענק בהיקף הגדול ממיליארד דולר, כולל רכישת טופאז על ידי מיד אמריקן תמורת 2.4 מיליארד דולר.

אמנם, עד כה לא בוצעו ב-2013 עסקאות בשווי מיליארד דולר ומעלה בסקטור הסולארי, אולם קצב הפעילות והיקפה עולים. כך, למשל, שלוש מתוך חמש העסקות הגדולות ביותר השנה התרחשו מאז תחילת הרבעון השלישי בחודש יולי, וניתן לצפות להמשך המגמה בתקופה הקרובה, לפחות כל עוד מחירי הנפט יישארו ברמות הללו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.