Forbes Israel Logo

מחכים להודעת הבנק הפדרלי: "תקבע את המהלך הבא של הדולר-שקל"

"הציפיות בשוק לקראת הישיבה הערב ברורות למדי – הבנק הפדרלי לא יבצע שום שינוי במדיניות ההרחבה הכמותית. על רקע הדשדוש הכלכלי ונתוני התעסוקה הירודים, כמו גם הנזקים הכלכליים שנגרמו בעקבות ההשבתה הממשלתית, נראה שלא בשלו התנאים עבור הבנק הפדרלי להתחיל בצמצום ההרחבה הכמותית. לפי שעה, מעריכים בשוק כי הבנק ימתין לפחות עד המחצית הראשונה של 2014 לפני שישקול להתחיל במהלך. גם מינויה של ג'נט ילן לתפקיד הנגידה הבאה מחזק הערכה זו, מאחר שהיא ידועה כתומכת במדיניות ההרחבה", כך אומרים היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

יילן. צפויה להמשיך במדיניות ההרחבה | צילום: רויטרס

בישיבה הערב לא תתקיים מסיבת עיתונאים ולא יתפרסמו תחזיות כלכליות, ועל כן התגובה של השוק עשויה להיות מתונה. הפעילים ינתחו את לשון הצהרת המדיניות. במידה ובמפתיע נראה איתות על כוונת הבנק לצמצם בקרוב, הרי שהשווקים עשויים לסגת בחוזקה לאחור והדולר צפוי להתחזק. מנגד, אם נראה הצהרת מדיניות שתאשש את הקונצנזוס בשוק לגבי דחיית ההרחבה, הרי שהמגמות הנוכחיות צפויות להימשך – דהיינו, המשך הטיפוס של מדדי המניות מעלה והמשך הפיחות ארוך הטווח של הדולר.

ב-FXCM מעריכים כי הדשדוש של הדולר-שקל בין 3.50-3.52 נגרם בעקבות ההמתנה של הפעילים בשוק להצהרת הסיכום היום, שמעדיפים לא "לבחור צד" לפני שיתבררו התוצאות. גם בשוק המט"ח העולמי ניתן לזהות היערכות של הסוחרים לקראת האירוע, כאשר הדולר התחזק ביממה האחרונה בעקבות צמצום חשיפה של המשקיעים להפתעה אפשרית, וזאת לאחר שהדולר צנח לרמות שפל חדשות בשבועות האחרונים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.