Forbes Israel Logo

מחפשים אטרקציה חדשנית לחג? הכל על "חדרי ההיחלצות" – הטרנד החדש ששוטף את ישראל

הפעם הראשונה בה הייתי ב-Escape the Room, או "חדר היחלצות" בשמו העיברי, היתה דווקא בבנגקוק. כמו תיירים טובים עקבנו באדיקות אחרי המלצות הגולשים באתר Trip Advisor, וה'חדר' הזה דורג הרבה מעל ארמון המלך או השוק הצף, אשר נחשבים לאתרי התיירות המסורתיים ביותר בעיר הבירה התאילנדית. הלכנו בעקבות ההצבעות. אתם יכולים לדמיין כמה הופתענו כשהגענו לאטרקציה מספר 1 בבנקוק וגילינו שזה פשוט… חדר קטן.

זו היתה הפעם הראשונה ששיחקתי Escape game – מעין משחק קווסט (מסע עלילתי) בעולם האמיתי. המשימה פשוטה: עליכם להצליח לצאת מהחדר תוך פחות מ-60 דקות. הדרך החוצה כרוכה בפתרון פאזלים וחידות, גילוי חפצים בעלי משמעות מיוחדת ופריצת מנעולים. תהיו מוכנים לפענח צפנים, לעשות שימושים יצירתיים בפנסים ומגנטים ולגלות משמעות נסתרת בכל פרט. לכל חדר יש סיפור ואוירה משלו: ממדען מטורף שרוצה להשתלט על העולם עד לבריחה ממרתף של רוצח סידרתי. כעת, אחרי כמה משחקים ברחבי העולם, כיף במיוחד לראות את הטרנד מגיע גם לישראל.

כמו פטריות אחרי הגשם

בחצי שנה האחרונה נפתחו בישראל מעל 12(!) חדרי בריחה: בת"א, ירושלים, אשדוד, זכרון יעקב ואילת. חלקם מכילים חדר אחד ובחלקם שני חדרים שונים, כל אחד עם עלילה נפרדת. אני הייתי בחמישה מהם עד עכשיו וכולם ברמה גבוהה, מאתגרים, ייחודיים ועם צוות ידידותי במיוחד.

מוצאים רמזים? "חדר היחלצות" בטוקיו | מתוך ויקיפדיה

המקור ל'חדרי ההיחלצות' הגיע ממשחקי מחשב עם שם וקונספט דומה. החדר ה'אמיתי' הראשון הוקם ב-2006 בעמק הסיליקון בארה"ב, שם קהל חובבי משחקי המחשב גדול במיוחד. למרות שההתחלה היתה בארה"ב, ב-2007 הוקמו כמה חדרים דווקא ביפן – והטרנד התפשט מאד במדינה, כמו גם בהונג קונג, סין ומדינות נוספות במזרח הרחוק. רוב החדרים בצפון אמריקה ואירופה נפתחו אך ורק בשנתיים האחרונות.

אז איך זה עובד? החדר מוזמן עבורכם לשעה. רוב החדרים מתאימים לקבוצות של 2-5 משתתפים. צריך להזמין את השעה הרצויה מראש. אפשר לקבוע את הזמן המועדף דרך אתרי האינטרנט, ובד"כ מספיק להזמין כמה ימים מראש. המחיר נע לרוב סביב ה-80-120 ש"ח למשתתף, כשכבכל אטרקציה, המחירים בסופי שבוע לרוב גבוהים יותר. אומנם אין רמות קושי שונות לחדרים, אבל לאורך המשחק אחד מהמארגנים יצפה בכם בוידאו, כך שתוכלו לבקש רמזים. גם אם אין לכם ניסיון בהיחלצות מחדרו של מדען משוגע או רוצח מטורף וגם אם אתם לא מפצחי צפנים ופותרי חידות היגיון מקצועניים – אפשר להנות מהמשחק ולא להתקע. עוד כמה פרטים טכניים: כמעט כל החדרים פתוחים עד שעות מאוחרות ובסופי שבוע. רוב החדרים אינם מתאימים לילדים. באף אחד מהחדרים שהייתי בהם לא היה צורך בידע בעברית כדי לשחק.

אם גם אתם חפצים לקחת חלק בטרנד המתפתח, "חדרי ההיחלצות" ברחבי הארץ כבר ממתינים לכם. אם בדיוק חיפשתם אטרקציה חדשנית, מסקרנת, מאתגרת ולא מסובכת מדי לחג הפסח – בהחלט ייתכן כי אותם חדרים יתאימו לכם בדיוק. לפרטים נוספים, עדכונים והמלצות גולשים ניתן להיכנס לקבוצת הפייסבוק הבאה. 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: מ-0 ל-100% סוללה בתוך דקה אחת בלבד

עוד בגיקטיים: פיליפס מציגה מנורה חכמה ואלחוטית שתאיר עבורכם כל מקום ובכל צבע שתבחרו

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.