Forbes Israel Logo

מחפשים עבודה בהייטק? נסו את סצינת הסטארט אפים בבריטניה

סצינת הסטארט אפ בבריטניה פורחת: סקרים שנערכו באחרונה במדינה מעלים כי חברות ההזנק במדינה זקוקות באופן נואש לכוח אדם איכותי שימלא אלפי משרות פנויות. במקביל, גם שוק מחפשי העבודה גועש, כאשר רבים יותר מוכנים לקפוץ ראש לתוך הרפתקה לא נודעת ולהתחיל לעבוד בסטארט אפ, למרות האופק הבלתי ברור של מיזם כזה.

יריד חברות הסטארט אפ סיליקון מילקראונדאבאוט, יחד עם מנוע חיפוש המשרות בהייטק אדזונה, פרסמו נתונים שהראו כי בבריטניה יש כיום 3,229 משרות פנויות בהייטק, עלייה של 22% ביחס לשנה שעברה, לפי הדיווח.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפי סקר שערכו החברות, 67% מהבריטים אמרו כי ישתכנעו בקלות לעבוד בסטארט אפים, ו-49% אמרו כי אין להם ניסיון קודם בעבודה עבור חברה חסרת ניסיון. מה שמעניין אף יותר הוא ש-72% מהנשאלים אמרו שהם מוכנים לקבל שכר נמוך, בתנאי שיוכלו ללמוד במקום העבודה שלהם.


צילום: רויטרס

למספרים הללו יכולות להיות מספר משמעויות. ייתכן מאוד שהפרסום הגדול לו זוכה סצינת הסטארט אפים העניקה השראה לדור של מחפשי עבודה. סטארט אפים זה סקסי וטכנולוגיה היא נושא חם. 

מחפשי העבודה חיים בעולם מהיר, שבו רעיון טוב יכול להתפתח להרפתקה רווחית במיוחד. מדובר במגרש משחקים שמתגמל את החדשנים, האנרגטים והגאונים. מי לא היה רוצה, לפחות לזמן מה, להיות חלק ממנו?

העובדה שמרבית מחפשי העבודה מוכנים לוותר על משכורות גבוהות תמורת האפשרות ללמוד מעודדת. היא מראה שהדור הצעיר שם את יהבו על העתיד, במקום למצוא עבודה שתשלם שכר גבוה יותר מהר ככל האפשר.

מאידך, ייתכן מאוד שהפרשנות הזו רחוקה מעט מן האמת. יכול להיות דווקא שמחפשי העבודה מונעים על ידי ייאוש יותר מאשר מניע אחר. ייתכן שמחפשי העבודה כל כך נואשים, עד שעבודה בסטארט אפ נראית כמו משהו שקל יותר להתקבל אליו. ייתכן גם שמספר סיפורים על מגה-הצלחות של סטארט אפים בתחום ההייטק משלהבים את דמיונם של מחפשי העבודה, שלמרבה הצער רובם מחזיקים ביותר שאיפות מאשר בכישרון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.