Forbes Israel Logo

מחפש חדשנות: עמק הסיליקון של סין מציע מיליון דולר ליזמים שיעברו אליו

העיר הדרומית הסינית שנזן מציעה חופן מזומנים גדול במיוחד כדי לרכוש את תשומת ליבם של אנשים בתחום החדשנות מסין ומרחבי העולם. אנשי מקצוע ואקדמיה מהעולם אשר ממוקמים בשנזן, יכולים כעת להגיש בקשה לממשלה, לתשלום חד פעמי שמגיע למעל ל-6 מיליון יואן, או קצת יותר מ-928 אלף דולר.

כדי לקדם את המעמד שלה כעיר מספר אחת בסין ליזמים ואנשים בתחום החדשנות, הממשלה המקומית של שנזן הודיעה שהיא מתכננת להוציא כ-4.4 מיליארד יואן (מעל ל-680 מיליון דולר), כדי למשוך ב-2016 את הטאלנטים המובילים, לפי דיווחים בתקשורת המקומית.

העיר אף מבקשת לתמוך באלו שמתחילים את הקריירות המקצועיות שלהם, באמצעות הצעה לבוגרי תואר ראשון – כ-15 אלף יואן (2,320 דולר) בסובסידיות על מחירי הדירות, כאשר המספר הזה יקפוץ ל-25,000 ו-30,000 יואן (3,867-5,414 דולר) לאלו שמחזיקים בתואר שני או דוקטורט – אם הם יגיעו לעיר וימצאו עבודה.

באותה הודעה, ממשלת שנזן התחייבה להפוך 10,000 דירות לזמינות במהלך חמש השנים הקרובות, עבור אנשי מקצוע שמגיעים לעיר מכל רחבי העולם.

כמי שיושבת בדיוק בגבול הצמוד להונג קונג, שנזן התבססה כאיזור הכלכלי המיוחד הראשון של סין ב-1980 כאשר מנהיג סין בזמנו, דנג שיאופינג, החליט לפתוח מחדש את המדינה לעסקים בינלאומיים.

סין תהיה חייבת לייצר חלק מיעד הצמיחה שלה דרך חדשנות | צילום: fotolia

מאז שנזן נודעת כאחד ממרכזי הייצור הראשונים בעולם, אבל בשנים האחרונות היא גם החלה לצבור שם עולמי כעמק הסיליקון של סין – מגנט לתרבות מייקרים ולסטארט-אפים בהייטק. היא משמשת כביתם של ענקי תעשיית ההייטק בסין, כמו Tencent ו-Huawi Technologies, כמו גם יצרנית הרחפנים DJI ויצרנית הסמארטפונים OnePlus.

ההודעה על המענקים הכספיים הגדולים באה כחלק ממסמך שהוציאה המפלגה הקומוניסטית הסינית במרץ השנה, שקורא לממשלות המקומיות במדינה בכל הרמות לשפר את מדיניות פיתוח הטאלנטים שלהן.

עבור הממשלה הסינית המרכזית, חדשנות היא מילת באז בחודשים האחרונים. בטיוטת תוכנית בת חמש שנים (2016-2020) שמשורטט בה מדריך לעדיפויות הכלכליות והחברתיות של המדינה, אנליסטים מברקליס מצאו כי ההודעות לעיתונות של הממשלה כללו את המונח הסיני ל'חדשנות' כ-71 פעם – הרבה מעל 49 פעמים שצוינו כאשר התכנית הקודמת יצאה לפני חמש שנים.

מחקר שיצא בשנה שעברה על ידי המכון הגלובלי מקינזי, מציע כי כדי לממש את יעד צמיחת התוצר הלאומי הגולמי מ-5.5% ל-6.5% בשנה בעשור הקרוב, סין תהיה חייבת לייצר 2%-3% מהצמיחה השנתית של התוצר הלאומי הגולמי דרך חדשנות, והיא אולי תהיה בדרך לבצע זאת.

ב-2015, פקידי הממשלה דיווחו על מעל ל-4.4 מיליון חברות שקמו בסין, עלייה של 21.6% מהשנה הקודמת, כאשר כספי הון סיכון גלובלי זרמו ל-1,555 השקעות בסטארט-אפים סיניים ששוויים הכולל היה 37 מיליארד דולר ב-2015, זינוק של 147%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן