Forbes Israel Logo

מחקר אמריקאי חדש: גברים הנמוכים מ-1.57 מ' חיים יותר

סוף לרגשי הנחיתות: מחקר חדש מצא כי גברים נמוכים, בעיקר כאלה שגובהם מתחת ל-1.57 מטר, צפויים לחיות זמן רב יותר מאשר גברים גבוהים, מאחר שבגופם יש סיכוי גדול יותר להימצאותו של גן שמבטיח אריכות ימים.

המחקר, שערכו חוקרים מאוניברסיטת הוואי ומהמרכז הרפואי קוואקיני שבמדינה, עקב מאז שנת 1965 אחרי בריאותם של כ-8,000 גברים אמריקאים ממוצא יפני שנולדו בין השנים 1900-1919. הנבדקים חולקו לשתי קבוצות – גברים בגובה 162.56 מטר ומעלה וגברים בגובה 157.48 ומטה. כ-1,200 ממשתתפי המחקר הגיעו לגילאים גבוהים מ-90 שנה ואפילו מ-100 שנה. כ-250 מהנבדקים אף חיים כיום. יצוין כי ביפן יש את אוכלוסיית בני ה-100 ומעלה הגבוהה בעולם.

מהממצאים, שפורסמו בכתב העת הרפואי PLOS ONE, עולה כי הגברים הנמוכים חיו שנים רבות יותר משום שבגופם יש סיכוי גבוה יותר להימצאות זן הגנתי של הגן FOXO3, שאחראי לאריכות ימים. הגברים הנמוכים יותר צפויים גם לסבול פחות מסרטן ומרמות גבוהות של אינסולין בדם.


דני דה ויטו, יעבור את כולנו. צילום: רויטרס

"המחקר הזה הראה בפעם הראשונה שגודל הגוף קשור לגן הזה", אמר ד"ר בראדלי וילקוקס מהמחלקה לרפואה גריאטרית באוניברסיטת הוואי. "אנחנו מכירים את זה ממודלים של הזדקנות חיות. לא הכרנו את זה בבני אדם".

אלא שגם אם אתם גבוהים יותר מ-1.57 מטר, אין לכם מה לדאוג. לפי ד"ר וילקוקס, "לא משנה כמה אתה גבוה, עדיין יכול להיות לך סגנון חיים בריא", ובכך ניתן להתגבר על המחסור בזן ההגנתי של גן אריכות החיים.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן