Forbes Israel Logo

מחקר חדש מגלה: מה הילדים שלכם עושים עם הסמארטפון?

מה הילדים שלכם עושים עם הסמארטפון? דוח חדש שפרסמו חברת המחקר Pew ומרכז ברקמן באוניברסיטאת הרווארד מספק הוכחות נוספות לכך שצעירים ובני נוער מודאגים לגבי סוגיות פרטיות כאשר הם משתמשים במכשירים הסלולריים. 

המחקר, שנקרא "בני נוער ופרטיות אפליקציות סלולר", ונערך בקרב מדגם מייצג של 802 בני נוער אמריקאים בגילאי 17-12, מצא כי: 58% הורידו אפליקציות לסמארטפונים; יותר ממחציתם (51%) נמנעו מהורדת אפליקציה מסוימת בשל חשש מהפרת פרטיותם; יותר מרבע מבני הנוער (26%) המשתמשים באפליקציות הסירו מהמכשיר אפליקציה משום ש"גילו שהיא אוספת מידע אישי שלא רצו לשתף"; קרוב למחצית (46%) ביטלו את הפונקציה של איתור מיקומם בטלפון או באפליקציות כדי למנוע מאחרים לדעת היכן הם נמצאים; בסך הכל, 78% מהצעירים האמריקאים מחזיקים בבעלותם מכשיר סלולרי, 23% משתמשים בטאבלטים ול-82% יש מכשיר אחד לפחות מבין השניים.


צילום: רויטרס

בחלוקה מגדרית, קיימת סבירות גבוהה יותר שבנות יסתירו את מיקומן (59%) מאשר בנים (37%). מנגד, הבנים פעילים יותר בעולם הורדות האפליקציה, כאשר 79% מהם עשו זאת, לעומת 62% מן הבנות.

עוד עולה מן הסקר, כי ילדים אוהבים להוריד אפליקציות בחינם, נתון משמעותי משום שאפליקציות חינמיות מכילות לרוב פרסומות או אוספות מידע אישי כחלק מאסטרטגיית ההכנסות שלהן. בקבוצת המיקוד שנעשתה במחקר, ציין נער בן 13 כי "בדרך כלל אני נשאר עם האפליקציות החינמיות. אם אני לא אוהב אותן, אני יכול פשוט למחוק, וזה לא משנה". נערה בת 17 הוסיפה: "אני מורידה כל אפליקציה שמוצעת בחינם".

הילדים אמרו לחוקרים גם כי לפני הורדת אפליקציה הם בודקים ביקורות עליה, כמו גם את מספר ההורדות ואת העיצוב שלה. "אני מסתכלת על הביקורות בגוגל פליי", אמרה נערה בת 17. "בודקת מה אנשים אומרים עליה". נער בן 17 אמר לחוקרים כי "אם האפליקציה הגיעה למיליון הורדות, אני חושב לעצמי אוקיי, זה אחלה, אנשים מורידים אותה. אבל אם יש לה רק 10 הורדות…".

הדוח מראה כי מרבית בני הנוער מבינים מעט בכל הנוגע לפרטיותם, אך עדיין לא מספיק. העובדה ש-51% ממחזיקי הטאבלט והסמארטפון נמנעו מלהוריד אפליקציה בשל פגיעה אפשרית בפרטיותם היא מעודדת, אך זה עדיין מותיר מחצית מהאוכלוסייה שלא עשתה זאת. ולמרות שאפליקציות רבות עוקבות אחר מיקומכם, בני נוער רבים עדיין לא יודעים, או שלא איכפת להם, מיכולתן של האפליקציות לדעת בדיוק היכן הם נמצאים.

מחברת המחקר, אמנדה לנהארט, אמרה לרשת CBS כי לצעירים "איכפת מהפרטיות שלהם, אך זה לא אותו סוג פרטיות שיש לנו כמבוגרים. צעירים מודאגים יותר בנוגע לפרטיות שלהם בעיקר מול הוריהם, מוריהם ובתי הספר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.