Forbes Israel Logo

מיד: טרכטנברג על במת כנס פורבס ליזמות חברתית

יזמים, משקיעים, ראשי המשק בהווה ובעבר ושורה ארוכה של בכירים בנוף הטכנולוגיה הישראלית ייתכתנסו מחרבתיאטרון הבימה בתל אביב שם יתקיים כנס פורבס ישראל ליזמות חברתית טכנולוגית – הכנס הראשון מסוגו בישראל. 

כבר עם פתיחת הכנס הכריזו מו"ל פורבס ישראל, רפי רוזנפלד וניר ברזילי, יחד עם יו"ר ומייסד קרן OurCrowd ג'ון מדבד על הזוכה הגדול בתחרות הסטארט-אפים החברתיים – Mini Speech של היזם יאיר שפירא. שפירא רופא המטפל בליקויי דיבור ואבא לנער מגמגם עזב את עבודתו בכדי למצוא פתרון לבעיית הגמגום. "כאבא לנער בן 17 שמגמגם הנושא נוגע לי מאוד, גמגום הוא אינו נכות אלא בעיה קשה ובעיקר מסתכלת. היא מתסכלת פעמיים – כי על אף שמדובר בבאג קטן יש לו השפעה רבה על חייו של האדם המגמגם – הן בביטחון העצמי, ביחסים עם בני המין השני ובאופציות ההעסקה – 75% מהמעסיקים מעידים כי לא יעסיקו אדם מגמגם".

מהות הטכנולוגיה החדשנית שפיתח שפירא נובעת מכך שרוב האנשים שמגמגמים לא יגמגמו כאשר הם נמצאים בחדר לבד, מול ילדים, חיות או במצבים שאינם משמעותיים להם. "דמיינו מצב שלאדם יש נחות אחרת, כמו עיוורון וכאשר אותו אדם מגיע לקליניקה הוא רואה, אך כשעליו לראות דברים חשובים הוא אינו מצליח – זו בדיוק הבעיה של גמגום וזה מה שבאנו לפתור". הסטארט-אפ הזוכה, Mini Speech יזכה לליווי בתהליכי הגיוס ובניית המודל העסקי מקרן OurCrowd. 

בשעה הקרובה יעלה אל הבמה שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד. גם המועמדים הבולטים הנוספים למשרת שר האוצר, יו"ר מפלגת כולנו ושר התקשורת לשעבר, משה כחלון ופרופ' מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני יעלו לבמה בהמשך היום ויציגו את משנתם באשר לתחום היזמות החברתית המתפתח ויכולת ההשפעה שלו על החברה והכלכלה בישראל. 

מי יהיה שר האוצר הבא? טרכטנברג, כחלון או לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בנוסף לשלושת המועמדים לתפקיד שר האוצר הבא של מדינת ישראל ינאמו גם שורה ארוכה של יזמים ובכירים בתעשיית היי-טק בישראל, ביניהם יו"ר רשת קופיקס היזם אבי כץ, מייסד חברת Fix יואב צוראל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק, המדען הראשי אבי חסון, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ירום אליאב ועוד רבים אחרים. אליהם יצטרפו גם חוקרים מובילים מעולם האקדמיה בדמות פרופ' שלמה בן ארצי מאוניברסיטת UCLA ופרופ' סער שלום מאוניברסיטאת MIT. 

במסגרת הכנס נבחן את השפעתו של תחום ההשקעות החברתיות המתפתח על החברה ועל תחום ההיי-טק הישראלי, נשאל האם יש ביכולתה של ישראל להפוך מ"אומת הסטארט-אפ" ל"אומת הסטארט-אפ החברתי", נצביע על מיזמים ומקורות מימון אשר עשויים לסייוע כבר כיום ליזמים החברתיים השונים וכמובן נשאל את נציגי הממסד והפוליטיקאים באשר למשנתם ותוכניתם לסייע לאותם יזמים ולתחום המתפתח. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.