חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מיזוג חדשני: מזגן עם Wi-fi, גלאי נוכחות ומערכת היברידית סולארית לחסכון בחשמל

חברת אלקטרה הודיעה היום על השקתן של 8 סדרות ו-41 דגמים של מזגנים חדשים הכוללים חידושים בתחומי החיסכון בחשמל, החדשנות הטכנולוגית והאמינות של המזגנים. בין החידושים הציגו באלקטרה את סדרת אלקטרה GO אינוורטר, שתאפשר נגישות גבוהה יותר ליתרונות הטכנולוגיה המתקדמת הודות לתמחור אטרקטיבי הנמוך ב-10% עד 15% ממזגני אינוורטר מקבילים.

סדרת אלקטרה Platinum הינה חסכונית במיוחד הודות לשדרוג טכנולוגי שבוצע במערכת האינוורטר תוך התאמה לדרישות השוק הישראלי. כך למשל, עלות ההפעלה של מזגן 1 כ"ס, 9000BTU למשך 7 שעות במהלך הלילה הינה 1.84 ש"ח בלבד. בסדרת אלקטרה Premier הוטמעו שני פיתוחים מעניינים האחד, גלאי נוכחות (Intelligent Eye), השולט על פעולת המזגן בהתאם לנוכחות האנשים בחדר והשני גלאי דליפות גז אינטגראלי, המתריע על תקלה בזמן אמת ומונע נזק למערכת. 

זאב קלימי, מנכ"ל קבוצת אלקטרה | צילום: יוני רייף

חידוש נוסף שמציגה אלקטרה הוא סדרת אלקטרה סולאר. מזגן אינוורטר היברידי הפועל הן על חשמל והן על אנרגיית השמש באמצעות פאנל פוטו-וולטאי, סוללה נטענת מערכת פיקוד ובקרה ממוחשבת. ההספק של המזגן הינו אחד כ"ס ו- 9000BTU, מה שהופך אותו לאופטימלי לחדרים בגודל של עד 12 מ"ר כמו צימרים, חדרי שינה, קראוונים למיניהם וכיו"ב.

המערכת החכמה של המזגן ההיברידי יודעת לשלוט על מקור אספקת הכח למזגן בהתאם להגדרות הלקוח: האם יפעל רק באמצעות אנרגיית השמש או שיפעל על חשמל ובאותו הזמן יאגור אנרגיה בסוללה לשימוש מאוחר יותר. כמו כן, המערכת יודעת לתעל את אספקת החשמל ולצמצם באופן משמעותי את עלויות הצריכה וזאת על ידי ניתוב בין המערכת הסולארית למערכת החשמל על פי זמני היום. למשל, בשעות העומס היקרות המזגן יקבל את הכוח שלו מהפאנלים הסולאריים ובלילה ישירות ממקור החשמל. משך הטעינה של הסוללה בתנאי תאורה אופטימליים הוא כ- 7 שעות.

פיתוח מעניין נוסף שהציגה היום החברה היא אלקטרה NET, מערכת מבוססת Wi-Fi לשליטה ובקרה על מזגנים מרחוק בבתים פרטיים ובמוסדות ציבוריים ועסקיים. המערכת כוללת יחידת קצה המסוגלת לשלוט על מספר רב של מזגנים באמצעות אפליקציה לטלפונים חכמים (אנדרואיד ו- IOS) ותוכנת שליטה בענן. בדרך זאת ניתן להפעיל ולהפסיק את פעולתם של עשרות מזגנים מכל מקום, לקבוע את תנאי העבודה שלהם בכל עת ולקבל חיווי על מצב הפעולה והתקלות. המערכת נמצאת בימים אלה בשלבים סופיים של פיילוטים אצל לקוחות מוסדיים שנדרשים לנהל עשרות מזגנים בשטחים עצומים.

לדברי זאב קלימי, מנכ"ל קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה: "בשנים הקרובות נתמקד, נתפתח ונוביל בתחומי הליבה של אלקטרה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן