Forbes Israel Logo
פטריות. צילום: shutterstock
מגוון פטריות. בקרוב יהפכו להמבורגר? | צילום: shutterstock

כמו 4,500 פרות בכל יום: החברה שרוצה לייצר בשר מפטריות

Meati, סטארט-אפ פוד-טק מקולורדו מאמין שיוכל ליצור את תחליף הבשר המוצלח ביותר באמצעות התססת פטריות. עכשיו, עם מימון חדש של 50 מיליון דולר המייסדים מקווים לסיים את בנייתו של מפעל גדול עד 2022

המרוץ ליצירת האלטרנטיבה הטעימה ביותר לבשר מתחיל להתחמם. Meati, סטארט-אפ מקולורדו שמייצר תחליפי בשר מבוססי פטריות גייס 50 מיליון דולר לאחרונה. את סבב הגיוס הובילו Acre Ventures ו-BOND, קרן הון הסיכון שהוקמה על ידי המשקיעה מרי מיקר.   

Meati משתמשת בפטריות כדי לייצר "בשר" אותו ניתן לחתוך ולהוסיף לסלט או לסנדוויץ'. מרבית ההון מסבב הגיוס הנוכחי (B) ישמש לסיום בנייתו של מפעל ייצור גדול, שבקרוב יספק מאות טונות של תחליף בשר, שיהיו מוכנים עד להשקה המסחרית ב-2022.

"בסופו של דבר, אנחנו מציגים סוג חדש לגמרי של מזון, סוג חדש לחלוטין של חלבון", אומר המנכ"ל והמסייד השותף, טיילר האגינס, בשיחת זום. "אני רוצה לעשות את זה בצורה הנכונה. להביא אנשים אל השולחן לשיחה".

תוסס בתעשייה

כדי לייצר את החלבון, Meati משתמשת בתהליך תסיסה – הטרנד החם בתחום, שמושך משקיעים רבים. לפחות 435 מיליון דולר מתוך 2 מיליארד שגוייסו ב-2020 בתעשייה הזו גוייסו לחברות שממנפות טכנולוגיית התססה בתהליך המחקר והפיתוח שלהן. יש כיום 20 סטארט-אפים בארה"ב שמתבססים על התססה.

המשקיעים גם מתלהבים מפטריות כחומר גלם ומאמינים כי הוא עשוי להיות אלטרנטיבה מוצלחת יותר לבשר מאשר סויה או קמח אפונה, שכן הוא מצריך פחות עיבוד ועשוי להיות מזין יותר. אבל הרבה דברים יכולים להשתבש עד שיהיה מוצר במדפים ול-Meati בת השלוש יש מתחרים חזקים שרוצים נגיסה משוק הבשר האמריקאי שמוערך בכטריליון דולר.

Meati נוסדה ב-2019 על ידי האגינס המנכ"ל וג'סטין וויטלי, לאחר שנפגשו באוניברסיטת קולורדו, שם עשו יחד דוקטורט – הראשון בביולוגיה של פטריות, השני בהנדסת חומרים.

האגינס גדל במונטנה בחוות ביזונים, שם הוא אכל בשר בקר באופן קבוע. "למדתי מגיל מאוד צעיר שבשר לא מגיע מהמכולת. יש כמה שלבים של עבודה קשה לפני שהוא מגיע לצלחת", הוא אומר. זה מה שעזר לו לפקוח את עיניו לאפשרויות שפטריות יכולות לספק כמקור מזון. "הסתכלתי על הטבע כעל ארגז כלים", הוא מסביר.

וויטלי והאגיס טוענים כי מפעל החברה ייצר כמות מזון מקבילה ל-4,500 פרות בכל 24 שעות. הקצב הזה יעזור לחברה להציג מחיר תחרותי מול תעשיית החקלאות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.