Forbes Israel Logo

מיקרוסופט השיקה את האקס-בוקס וואן: שליטה קולית וסטיבן שפילברג

המתחרה לפלייסטיישן? מיקרוסופט חשפה הערב את קונסולת המשחקים החדשה שלה, האקס-בוקס ONE, בתקווה שתסחוף את חובבי משחקי הווידיאו, אך גם תהפול למרכז הבידורי של הסלון המשפחתי.

קונסולת הדור השלישי, אשר מושקת שמונה שנים אחרי ה-Xbox 360, נחשפה על ידי מנהל מחלקת המשחקים בחברה דון מטריק באירוע שהתקיים במטה החברה ליד סיאטל. האקס-בוקס וואן הוא "מערכת הבידור האולטימטיבית", אמר מטריק. המכשיר החדש "מדבר" עם הטלוויזיה, מגיב לפקודות קוליות וכולל שיחות סקייפ, 15 משחקים בלעדיים ותוכן מקורי שפותח עבורו.

על פי החברה, הקונסולה תושק בעולם מאוחר יותר השנה, אך במיקרוסופט לא סיפקו תאריך מדויק. 

הקונסולה החדשה | צילום: רויטרס

הקונסולה החדשה תהיה מצוידת ב-8 ג'יגה-בייט של זיכרון פנימי ובבקר קינקט חדש, אשר מעביר למכשיר פקודות קוליות ותנועות גוף. החברה הודיעה גם כי במאי הקולנוע סטיבן ספילברג ייצור סדרת טלוויזיה מיוחדת המבוססת על משחק המדע הבדיוני "היילו" במיוחד עבור האקס-בוקס וואן.

האקס-בוקס וואן נכנס לשוק תחרותי מאוד, שבו מתחרות גם נינטנדו ווי U והפלייסטיישן 4 המתקרב על נתח שוק המוערך ב-65 מיליארד דולר בשנה. אך חברת התוכנה הגדולה ביותר בעולם רואה במכשיר גם חתיכה אסטרטגית בפאזל של הקרב עם אפל, גוגל וחברות אחרות על שוק האלקטרוניקה הבידורית בעידן של סמארטפונים וטאבלטים.

מניית מיקרוסופט יורדת ב-0.7% לאחר ההודעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.