Forbes Israel Logo

מי צריך כסף? הצעירה שמצאה דרך מאוד יוצאת דופן להגשים את חלומה ולטייל ברחבי סין

איך מממנות ישראליות בראשית שנות העשרים לחייהן את "הטיול הגדול" במזרח או בדרום אמריקה? בהנחה שהן אינן נמנות עם המאיון העליון שמאפשר להן להימנע ממחשבות מטרידות כאלה, הן תאלצנה לבלות משמרות ארוכות בעבודות זמניות כמלצרות או שירות לקוחות בתחנות דלק/ חנויות בגדים/ סופרמרקטים וכדומה. את המשכורת הצנועה הן תחסוכנה שקל שקל. לסכום הן יוסיפו את מענק השחרור מצה"ל (אם יש) ואולי קצת מזומנים מתנה מההורים (אם אפשרי) ויטוסו מלאות שמחת נעורים אל היעד הנכסף.

סטודנטית סינית בת 19 הגיעה למסקנה שאפשר גם אחרת. ג'ו פנג, תושבת שנגחאי, חלמה לצאת לטיול תרמילאים ברחבי סין. כיון שאין לה כסף, החליטה פנג שהטיול כולו ימומן מקיום יחסי מין עם גבר אחד מכל עיר הנמצאת במסלול הטיול שקבעה לעצמה. פנג פרסמה מודעה ברשת החברתית הסינית Weibo לפיה היא מחפשת "חברים זמניים למסע".

"הם יממנו את הוצאות הנסיעה שלי לעיר שלהם ואת כל ההוצאות שלי בזמן שאני נמצאת שם וכן, הם צריכים להיות נדיבים. בתמורה, הם יקבלו את הלילה איתי, את מלוא תשומת הלב שלי, ואת ההזדמנות להראות את עצמם בחברתה של בחורה יפה באמת". עבור הגברים המעוניינים פרסמה פנג את דרישותיה הבסיסיות: הם צריכים להיראות טוב, מתחת לגיל 30, גבוהים מ-1.75 ועשירים.


פנג. בחרה בדרך שנויה במחלוקת למימון הטיול 

פנג כבר הספיקה לטייל בכל רחבי סין המזרחית באמצעות אותם "חברים זמניים" וכעת היא מעוניינת לראות את שאר המדינה. חלק מהגולשים ברשת לא אהבו, בלשון המעטה, את נוסח המודעה ודרשו להסירה. אחד מהם, בחור בשם הסין טאו, כתב: "אם היא הייתה לוקחת כסף מזומן כולנו היינו יודעים בדיוק איך לקרוא לה… זה מגעיל". פנג עצמה לא ממש מתרגשת מהתגובות ומאמינה שזו דרך מצוינת וחסינת תקלות לממן את הטיול שלה: "זה כמו סוג של טרמפים", היא טוענת, "לא משהו שצריך להתבייש בו".

יחס הגולשים לאקט של פנג נע בין הערכה, דרך סלידה ועד רחמים. יש הרואים בו מעשה פמיניסטי לכל דבר ועניין ויש המאמינים ש"היא סתם עוד זונה". אחרים מאמינים שמדובר בצעירה מסכנה ומעורערת ושאם נחפור ממש עמוק, נגלה מהי הסיבה "האמיתית" של הבחירה היוצאת דופן הזו.

אני עצמי מסרבת לייחס לבחירה של פנג מניעים אחרים שלא נאמרו על ידה במפורש. הגישה הפטרונית והמתנשאת נוסח "איזו מסכנה" מוציאה אותי מדעתי. זנות נמצאת על גרף. בקצה האחד שלו נמצאות נשים (וגברים, וילדות/ילדים) מנוצלות עד אימה שנקלעו לדרך חיים בלתי אפשרית בה קיום יחסי מין עם גברים רבים מדי יום היא הדרך היחידה שלהן לשרוד. בצד השני של הגרף נמצאות דרכי חיים, בחירות ומערכות יחסים מורכבות בהן נשים מקיימות יחסי מין מבחירה תמורת מימון של חיים טובים יותר, הגשמת חלומות כמוסים וגם, נניח, תשלום על טיולים בחו"ל ויהלומים. בניגוד לזנות "הרגילה" לא מעורב בסיפור כסף מזומן, מה שמאפשר לטאטא את המילה המפחידה "זנות" מתחת לשטיח. אולם כל מערכת יחסים, ללילה אחד או לחיים שלמים, בה האחד מעניק מכיסו והאחר מעניק מגופו, נמצאת על גרף הזנות וישנן כמה וכמה מערכות נישואין שמתנהלות בדיוק כך.

פנג. הספיקה לטייל בכל רחבי מזרח סין

מילת הקסם כאן היא בחירה וזו מילה בעייתי כשלעצמה כי כשמדברות על בחירה, אנו חייבות לבחון האם קיימות חלופות לבחירה הזו. בשורה התחתונה, פנג לא מבקשת לממן מזון וקורת גג באמצעות גופה. לו היה זה כך, ניתן היה לטעון שמצבה הכלכלי הנמוך ונסיבות חייה הביאו אותה למצב של "אין ברירה". היא מבקשת לממן טיול תרמילאים וכמה שאני אוהבת ונהנית לטייל, לא הייתי מגדירה ביקור בחומה הסינית כמצרך צריכה בסיסי שבלתי אפשרי להתקיים בלעדיו. לפיכך, הזנות של פנג (לא, אני לא מפחדת מהמילה) היא בחירה ובעיניי אף בחירה לגיטימית. היא לא פוגעת באיש ואיש (כך אני מקווה) לא פוגע בה. היא בוחרת את הפרטנר, את הטיימינג ואת האקט. אין שום גבר ש"מקבל אחוזים" מהעסקה הזו, היא רשאית לסרב, להפסיק בכל עת את דרך המימון ולשוב לביתה.

לכתבה באון לפייף

עוד באון לייף:

תזונה מונעת סרטן: יש דבר כזה?

איך יראו חיי המין שלכם בעוד שלוש שנים?

הנשים המצחיקות של הרשת

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.