חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מכה לאפל: לא תוכל למכור מכשירי אייפון ואייפד ישנים בארה"ב

ניצחון לסמסונג בקרב הפטנטים מול אפל. נציבות המסחר בארה"ב קבעה כי ענקית הטכנולוגיה האמריקאית הפרה פטנטים של המתחרה הקוריאנית ואסר עליה למכור כמה מן המכשירים הפופולריים ביותר שלה. בין המכשירים עליהם חל האיסור: אייפון 4, אייפון 3GS, אייפד 3 ואייפד 2. 

על פי קביעת הנציבות – סוכנות פדרלית עצמאית בארה"ב, אפל הפרה פטנטים של סמסונג בתחום טכנולוגיית ה-3G. מדובר בטכנולוגיות המאפשרות למכשירים לבצע מספר פעולות באופן סימולטני מספר יישומים ושירותים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המכשירים עליהם חל האיסור מיוצרים במפעלים שונים באסיה והנציבות האמריקאית למעשה אסרה על אפל לייבא אותם לארה"ב. על פי החוק האמריקאי לנשיא ארה"ב ברק אובמה יש 60 יום לעבור על ההחלטה של הנציבות ואם הוא לא יתנגד לה היא תיכנס לתוקף. 

צילום: רויטרס

על פי ההערכות, אם אכן יכנס האיסור לתוקף, המכס האמריקאי עלול לעכב כניסתם למדינה של מכשירים נוספים של אפל.  לדברי עורכת הדין סוזן קון רוס "הדבר עלול ליצור בעיה רצינית עבור אפל, כאשר המכס יצטרך לבדוק בקפידה כל משלוח של החברה".

מכשירי האייפון מהווים כ-50% מהכנסות אפל. אמנם החברה לא חושפת את נתוני המכירות של כל דגם ממכשיריה בנפרד, נראה כי דווקא הגירסה האחרונה של הסמארטפון שלה היא הנמכרת ביותר. 

מלחמת הפטנטים של אפל מול סמסונג נמשכת מאז 2010. בנוסף, החברה האמריקאית מנהלת קרב משפטי גם מול גוגל ומנסה להגביל את שיווקה של מערכת ההפעלה המתחרה אנדרויד. מערכת ההפעלה של גוגל היא הפופולרית ביותר כיום. במסגרת הקרב מול אנדרויד נאבקת אפל גם בחברות נוספות, ביניהן HTC. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן