Forbes Israel Logo

מכוני המחקר חלוקים: מי מוביל, אקספלורר או כרום?

בחודש האחרון, יחד עם השקת גרסה 10 של דפדפן אקספלורר גם למערכת ההפעלה חלונות 7, נראה שדפדפן הבית של מיקרוסופט החל לנגוס בנתח השוק של אחיו הגדולים, אינטרנט אקספלורר 9 ו-8, אך לא מצליח להוריד מהפופולריות של דפדפני פיירפוקס וכרום.

תלוי את מי שואלים

על פי דו"ח של חברת המחקר StatCounter, דפדפן הכרום מוביל בפער גדול על אינטרנט אקספלורר, כאשר פיירפוקס נשארת מחוץ לתמונה, נכון לעכשיו. דפדפן הכרום מצליח לנכס לעצמו נתח שוק של 39.15%, לעומת 29.71% בלבד לאינטרנט אקספלורר ו-20.06% לפיירפוקס. ספארי הרחק מאחור עם 8% ואופרה עם 1% בלבד. שאר הדפדפנים מחזיקים בנתח שוק של 2%.

עיבוד תמונה מתוך ערוצי הטוויטר של הדפדפנים

לעומת זאת, מכון המחקר NetApplications מראה תמונה שונה לגמרי. דפדפן אינטרנט אקספלורר נמצא הרחק במקום הראשון יחד עם נתח שוק של 55.81%, כאשר הוא מצליח לעקוף את נתח השוק של כלל הדפדפנים גם יחדיו.

דפדפן פיירפוקס נמצא במקום השני, עם נתח שוק של 20.30% (נתון דומה לזה המובא ב-StatCounter), וכרום במקום השלישי עם 16.35% בלבד. ספארי ואופרה נמצאים הרחק מאחור גם כאן, עם 5.38% ו-1.73% בהתאמה.

בישראל כרום ואקספלורר מובילים

בנוסף, על פי הדו"חות, חברות המחקר מציגות תמונה מעניינת בכל מה שנוגע לשימוש בדפדפנים בישראל על גבי מחשבי שולחן עבודה. על פי StatCounter, הגולשים הישראלים בחודש אפריל השתמשו בעיקר בדפדפן כרום, עם תפוצה של 45.6%, כאשר אינטרנט אקספלורר נמצא מאחוריו, אך לא בפער גדול כמו זה שהוצג בדו"ח הגלובאלי, עם נתח שוק של 39.31%.

הנתונים הללו מקנים לשני הדפדפנים הללו נתח שוק של 84.91%, מה שמבהיר מעל לכל ספק כי המשתמש הישראלי לא מבזבז את הזמן בבחינת אפשרויות חלופיות לגלישה. דפדפן פיירפוקס פופולרי עוד פחות בישראל על פי חברת המחקר, כאשר היא מנכסת לעצמה נתח של של 10% בלבד, בעוד ספארי עם 3.41% בלבד.

מכון המחקר StatCounter מבסס את הנתונים שלו על כ-15 מיליארד דפים נצפים, כאשר NetApplications אוסף את הנתונים מ-160 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש. בעוד הנתונים של NetApplications נראים הגיוניים יותר, אתם מוזמנים לשפוט ולקבוע בעצמכם איזה מכון מחקר מראה את הנתונים המעודכנים והנכונים.

לידיעה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק:

הודלפו תמונות של ה-HTC M4, האח הקטן והזול של HTC One

דיווח: Call of Duty יושק היום מלווה במנוע גרפי חדש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.