Forbes Israel Logo
נועה ברוך הזוכה במקום הראשון בתחרות דיזל הבינלאומית. צילום: יוסי גמזו לטובה
נועה ברוך הזוכה במקום הראשון בתחרות דיזל הבינלאומית. צילום: יוסי גמזו לטובה

שנקר נכנסה לרשימת מכללות העיצוב המובילות בעולם ע"פ פורבס

אל הרשימה הבינלאומית המכובדת שמפרסם לראשונה המגזין, התברגה גם המכללה הישראלית המוכרת להנדסה ועיצוב אופנה וסומנה כפורצת דרך

עם תעודה או בלי תעודה? זו השאלה המרכזית שמעסיקה כעת רבים ששוקלים להיכנס לתחום לימודי עיצוב האופנה והאומנות בכלל. האם צריך תואר באומנויות כדי להצליח באומנויות? המדיה החברתית והמסחר האלקטרוני סללו את הדרך להצלחה כלכלית ולרלוונטיות תרבותית עבור מיליוני יוצרים, הרבה לפני שנגיף הקורונה שינה את כללי המשחק במרבית הענפים, כולל בעולם ההשכלה הגבוהה.

בשנה שעברה פורסם דו"ח מיוחד של האו"ם שזיהה כי המגפה הופכת ל-"הפרעה הגדולה ביותר למערכות החינוך במהלך ההיסטוריה". הנתונים הצביעו על כך שסיכויי ההמשך למסלול לימודים אקדמי עבור 3.4 מיליון בוגרי בתי הספר התיכוניים בארצות הברית, קטנו משמעותית במהלך שנת 2021. יש לציין כי האשמה לא תלויה רק בקורונה. גם העלויות גבוהות, אתגרי הרילוקיישן ושאלת הערך המעשי שיש בחינוך במכללות בתחומי לימוד רבים, תרמו לדילמה.

אלטרנטיביות דיגיטליות מפתות

בשנים האחרונות, האלטרנטיבות הווירטואליות עבור המתעניינים בלימודי אופנה מפתות במיוחד. כך למשל המוסד המפורסם פרנסיס דה לה מוד (Français de la Mode) חבר לחברת FutureLearn והחל להפיק מיני-קורסים מקצועיים. גם פלטפורמת BoF Education מציעה מגוון שיעורים קצרים שאורכם נע בין 2-7 דקות.

אחד הקורסים הנחשקים הוא קורס המאסטרקלאס, פלטפורמה דיגיטלית מהונדסת היטב שמאפשרת לסטודנטים להאזין לשיעורים בביתם ולהרגיש ממש כמו בשורה הראשונה בהרצאות מגוונות, כמו למשל הרצאת אורח עם מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג או עורכת מגזין ווג האגדית אנה ווינטור.

בינתיים, תוכלו למצוא באתר SkillShare למעלה ממאה שיעורי DIY שעוסקים בנושאים שונים, החל מאיור ועד לעיצוב חולצות. המסקנה העיקרית היא שאתם יכולים ללמוד (על) אופנה כל יום- כל היום. עם זאת, הלחץ הכרוך ברישום עצמי לקורסים השונים ולוויסות העצמי של ההתקדמות האישית בתכנית הלימודים, יכול להפוך למעמסה כבדה מידי עבור רבים. לכן, תלמידים רבים מעדיפים תכנית מסודרת שתוכל לספק סביבה מובנית ונוחה יותר, עם מסלול מדויק הכולל יעדים הניתנים להשגה.

פורבס ערך עבורכם את רשימת עשר המכללות המובילות שעומדות בחוד החנית של לימודי האופנה ברחבי העולם, עם תוכניות לימוד דיגיטליות ושיטות היברידיות ללימודי עיצוב.

אל הרשימה הצליחה להתברג גם מכללת שנקר הישראלית שמאז 1970 מייצרת לא מעט סטודנטים ובוגרים מוכשרים שמשתלבים בתעשיית האופנה העילית בסיום לימודיהם, כולל מעצב האופנה הישראלי המצליח בעולם, אלבר אלבז המנוח.

מהתמחות בטקסטיל מסורתי וכלה בננוטכנולוגיה, בית הספר לעיצוב אופנה של שנקר הוא אחד מהכוחות הגדולים שמניעים את הטיפוס המתמיד של ישראל בתוך עולם האופנה הבינלאומי. תצוגת עבודות הגמר של הבוגרים בשבוע האופנה של תל אביב תורמת רבות למיצוב של שנקר כמוסד מוביל והאירוע הנוצץ הפך עם הזמן לפלטפורמה מוכרת לאיתור וסימון של כישרונות חדשים ועולים.

אלבר אלבז ז"ל. בוגר שנקר. היה מעצב האופנה הישראלי המצליח בעולם. צילום: shutterstock
אלבר אלבז ז"ל. בוגר שנקר. היה מעצב האופנה הישראלי המצליח בעולם. צילום: shutterstock

הרשימה המלאה כוללת גם את המוסדות הבאים:

SCAD (סוואנה, ג'ורג'יה, ארה"ב); Marist College (ניו יורק); Polimoda (פלורנס, איטליה); המכללה להנדסה ועיצוב שנקר (תל-אביב, ישראל); Ryerson University (טורונטו, קנדה); Fashion Institute of Technology (ניו יורק); Whitehouse Institute of Design (מלבורן, אוסטרליה); Cape Town College of Fashion Design (קייפטאון, אפריקה); Fashion Institute of Design & Merchandising (קליפורניה, ארה"ב); AMD Akademie Mode & Design (ברלין, גרמניה).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.