Forbes Israel Logo

מכשיר הדגל עוכב, ורווחי HTC צנחו לשפל של כל הזמנים

יצרנית הסמארטפונים הטייוואנית HTC פרסמה היום נתונים ראשונים מתוך הדו"ח הרבעוני שלה לשלושת החודשים הקודמים, והתמונה העולה מהם עגומה למדי. לפי הנתונים לפני ביצוע ביקורת ספרים, ברבעון הראשון של 2013 עמדו הכנסות החברה על 42.8 מיליארד דולר טייוואני חדש, או 1.43 מיליארד דולר אמריקאי – ירידה של כמעט 37% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ופספוס של תחזיות אנליסטים, שלפי חישוב ממוצע שנערך ע"י בלומברג עמדו על 54.7 מיליארד דולר טייוואני.

בסעיף הרווח הנקי רשמה החברה ירידה דרמטית הרבה יותר – 85 מיליון דולר טייוואני, או 2.8 מיליון דולר אמריקאי בלבד, 98% פחות מברבעון המקביל ב-2012 ורחוק מאוד מתחזיות האנליסטים, שלפי ממוצע בלומברג עמדו על 600 מיליון דולר טייוואני. בנוסף, מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז היווסדה של החברה בשנת 1997. בנוסף, זהו הרבעון השישי ברציפות בו מציגה החברה ירידה בהכנסות, מה שגרם למניה לרדת בשני אחוזים ורבע בשעות שלאחר המסחר בבורסה הטייוואנית.


HTC One | צילום: רויטרס

הסיבה המרכזית לנפילה הנוכחית היא העיכוב בהשקתו של מכשיר הדגל החדש של החברה למחצית זו, שהביא לכך שרוכשים פוטנציאליים רבים לא יכולים היו להשיגו גם לו רצו בכך. המכשיר החדש, HTC One, הוצג לראשונה באירוע שנערך בניו-יורק בחודש פברואר, ושבוע לאחר מכן בתערוכת הסלולר השנתית שנערכה בברצלונה. המכשיר, הכולל מפרט חזק, עיצוב מרשים ומספר חידושים טכנולוגיים ועיצוביים, זכה לקבלת פנים חיובית מאוד ולביקורות מצוינות, אך עד מהרה נתקלה החברה בקשיי אספקה שגרמו לעיכוב יציאתו בחודש ויותר. הסיבה היתה מחסור ברכיב הצילום של המכשיר, הכולל חיישן בעל רזולוציה של 4 מגה-פיקסל בלבד המסתמך על טכנולוגיית "אולטרא-פיקסל" של החברה, המתבטאת בגודל נקודה גדול מזה של מצלמות סלולריות אחרות המאפשר קליטת אור יעילה עד פי שלושה ממכשירים אחרים. הדבר גרם לדחיית השקתו של המכשיר ברוב חלקי העולם, כולל ישראל, מחודש מרץ לחצי השני של החודש הנוכחי. עתה זמין המכשיר להזמנה במדינות ראשונות כגון ארה"ב, וצפוי לנחות בהן זמן קצר לפני מכשיר הדגל הבא של סמסונג, Galaxy S 4, שמועד תחילת מכירתו הוא ה-26 בחודש.

כזכור, בעבר ידעה החברה ימים יפים יותר. רק לפני שנתיים, בחציון הראשון של 2011, החזיקה HTC בנתח של כ-10% משוק הסמארטפונים העולמי ובמקום החמישי בין יצרניות הטלפונים החכמים. עתה, נכון לנתוני הרבעון האחרון של 2012 לפי חברות המחקר השונות, ירדה החברה לפחות מ-5% משוק הסמארטפונים ונדחקה למקום השישי.

לכתבה המקורית באתר ניוזגיק.

כתבות נוספות מניוזגיק

כך תורידו אפליקציות מה-Play Store ללא תלות במכשיר או במדינה

מיאמוטו מבקש: "סבלנות עם ה-Wii U"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.